Co čekat od Škody Octavie asi tuší každý, stejně jako od golfu či focusu. Zkušenosti s Korejci jsou také známé, co ale takový auris v kombíku? Chcete nejít s davem?

Poslední generace aurisu se představila s velmi povedeným designem a zejména verze kombi – tentokrát vzletně nazvaná Touring Sports – se dá konečně i u toyoty spojit slovy pastva pro oči. Nový kombík opravdu velmi dobře vypadá a přestože se nemohu zbavit dojmu, že přední a zadní část dělali dva rozdílní designéři, nemám s aurisem kombi po této stránce problém.
Bohužel pro něho, podobný názor nesdílím při ohledu na interiér. Ten je z mého pohledu sice přehledný a jednoduchý, ale také zastaralý a odtažitý. Zkrátka útulně se zde zrovna necítím. Dobré zpracování je přesto samozřejmostí, stejně jako prostor na předních sedačkách. Trochu horší už je to s místem vzadu, kde by přišel nějaký ten centimetr navíc v oblasti kolen či do šířky vhod.
Toyota Auris Touring SportsJelikož je ale řeč o kombi, pozornost se bude soustředit na zavazadlový prostor. Ten slibuje objem 530 litrů a poměrně slušně využitelný prostor. Ten nabídne nadprůměrnou délku, ovšem toto pozitivum kompenzuje slabší hodnotou šířky mezi podběhy.
K testu dorazil Auris Touring Sports s pohonnou jednotkou 1.6 Valvematic s výkonem 97 kW. Benzinová šestnáctistovka mne potěšila přítomností šestistupňové manuální převodovky, se kterou je navíc radost spolupracovat. Motor je velmi tichý a kultivovaný, nicméně i s poměrně slušnou papírovou hodnotou 97 kW ho charakterizuje spíše lenivější projev s nárůstem výkonu až ve vyšších spektrech otáček. K běžnému cestování však dynamika vozu zcela jistě dostačuje, ostatně jakožto i pro potřeby firemního vozu. Pokud navíc nebudete aurisu této specifikace vysloveně šlapat na krk, je možné dosahovat velmi sympatické spotřeby oscilující dle jízdního stylu a prostředí kolem hodnoty 6,5 l/100 km.
Toyota Auris Touring SportsAuris Touring Sports vám navíc bude na silnic velmi příjemným a komfortním partnerem, který dobře zatáčí i tlumí nerovnosti. Jistý podvozek umožňuje i svižnější jízdu a na zakroucených okreskách mimo město dokáže svému řidiči vykouzlit úsměv na tváři.
Základní cena aurisu kombi s motorem 1.33 Dual VVT-i je 330 496 Kč bez DPH, za silnější verzi 1.6 Valvematic zaplatíte ve výbavě Power 347 025 Kč bez DPH. Cena nejlevnějšího dieselového vozu začíná na 380 083 Kč bez DPH. Aktuální ceník navíc nabízí všechny verze se slevou 37 až 45 tisíc bez DPH.

Technické údaje: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Cena od: 347 025 Kč (bez DPH)

Motor:

Charakteristika: benzinový čtyřválec

Maximální výkon: 97 kW/6400 ot./min.

Maximální točivý moment: 160 Nm/4400 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 195 km/h

Kombinovaná spotřeba: 6,1 l/100 km

Emise CO2: 140 g/km

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 4560/1760/1475 mm

Rozvor: 2600 mm

Objem zavazadlového prostoru: 530 l

Pohotovostní hmotnost: 1305 kg