Model Hilux už má ledacos za sebou. Aktuální generace prošla důkladnou modernizaci, kterou poznáte především díky líbivému vzhledu. Pověsti spolehlivého pracanta se ale hilux nevzdává.

Konkurence v segmentu terénních pick-upů se přiostřuje. Po VW Amorok se do hry hlásí nové generace Fordu Ranger a Mazdy BT-50 a vše z povzdálí navíc sleduje opomíjené Isuzu D-Max. Toyota Hilux se tedy rozhodla přiostřit lokty a na trh vtrhla s řadou novinek a vylepšení.

Hogo fogo
Toyota HiluxNejpatrnější změnou faceliftované generace je bezesporu její vzhled. Hilux vypadá hodně honosně, až by tak mohl působit dojmem, že se vydal spíše cestou luxusních SUV, než cestou určenou pracovním pick-upům. Pozměna byla celá příď vozu od nárazníku a masky chladiče až po nově tvarované světlomety.
Ba co více, jistá dávka luxusu zavítala i do interiéru. Nejpatrnější změnou je umístění systému Toyota Touch, který se šíří celou nabídkou této japonské automobilky. Dobrou zprávou je, že tento systém sdružující rozměrnou dotykovou obrazovku s přehrávačem MP3, Bluetooth připojením pro hands-free či promítáním obrazu ze zadní kamery, je standardem pro dvě ze tří nabízených výbav. Ale není to jen tento systém, který dává interiéru punc kvality. Na tom se podílí i řada nových barevných dekorů, nové čalounění či přepracovaný přístrojový štít.
Celkově ale působí interiér stále velmi přehledně a jednoduše, což řidič při jízdě jednoznačně ocení. V pořádku je i prostornost uvnitř vozu, byť pozice za volantem je poněkud odlišná od běžných osobních vozů, a to především díky výšce automobilu a nízkému umístění sedadel nad podlahou.

Řada variant
Toyota HiluxToyota Hilux nabízí tři úrovně výbavy a stejný počet karosářských verzí. K dispozici je čistě pracovní Single Cab, o dodatečný prostor doplněný Extra Cab či dopravně-užitkový Double Cab, který dorazil i do našeho testu. Tato verze vzadu nabízí prostornou lavici pro trojici pasažérů, kteří zde naleznou dostatečný prostor pro přesun i na delší vzdálenosti. V případě, že jsou obsazena pouze přední sedadla, je možné zvednutím zadního sedáku do svislé polohy a přichycení k opěradlu získat solidní prostor pro převoz nářadí či zavazadel.
Provedení Double Cab stále nabízí i prostornou ložnou plochu. Ta je hluboká 450 mm a dlouhá 1545 mm. Na šířku měří 1515 mm, zúžení mezi podběhy zadních kol upozorňuje na šíři 1100 mm. Délka korby Single Cabu je 2340 mm, Extra Cab nabídne 1830 mm.

Euro 5
Klasickým momentem většiny faceliftů jsou i úpravy na motorech a nejinak tomu je i u hiluxu. Ten poskytuje výběr z dvojice naftových čtyřválců. Základ tvoří verze 2,5 l D-4D s výkonem 106 kW, výkonnější třílitr 3,0 l D-4D poskytuje výkon 126 kW. Obě pohonné jednotky byly nově doplněny o filtr pevných částic DPF, který se podepsal na splnění normy Euro 5. Testovaný základní motor 2,5 l D-4D se ale dočkal i nového turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek, nových vstřikovačů paliva a výkonnějšího mezichladiče stlačeného vzduchu.
Při jízdě se motor chová velmi kultivovaně, byť do interiéru propouští zřetelné klapání. Rychlosti manuální pětistupňové převodovky jsou za sebe naskládány hodně natěsno, ale pochválit musím přesný chod dlouhé řadicí páky, která je standardně doplněna o kratší páku pro přiřazování předního pohonu a redukce.
Samotný pohyb s vozem na silnici je nečekaně příjemný i při nezatížené korbě. Interiér je velmi dobře odhlučněn a podvozek poskytuje nečekané množství komfortu. Odskakování zádě na nerovnostech a nejisté zdolávání příčných nástrah provozu je v normě a robustní konstrukce s žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou posléze naopak pomůže při jízdě v terénu.
Toyota HiluxI přes častý pohyb ve městě a zdolání několika dálničních úseků jsme s testovaným modelem dosáhly velmi slušné průměrné spotřeby 8,4 l/100 km. Ve vyšších dálničních rychlostech spotřeba sice logicky narůstá, ale naopak při klidné jízdě lze vykazovat velmi slušné hodnoty spotřeby.

Podle přání
Cena základní pracovní verze Single Cab s motorem 2,5 l D-4D se vstupní výbavou Terra je 495 000 Kč bez DPH, za testované provedení Double Cab pak připlatíte 65 000 Kč. Cena silnější motorizace 3,0 l D-4D roste i díky přiřazenému provedení Double Cab a nejvyšší výbavové úrovni Sol od 680 000 Kč bez DPH.

 

Technické údaje: Toyota Hilux 2,5 l D-4D Double Cab

Cena od: 560 000 Kč (s DPH)

MOTOR   
Charakteristika: řadový vznětový čtyřválec
Maximální výkon: 106 kW/3400 ot./min.
Maximální točivý moment: 343 Nm/1600 ot./min.

DYNAMIKA A SPOTŘEBA   
Maximální rychlost: 170 km/h
Zrychlení (0-100 km/h): 13,3 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 8,6/6,6/7,3 l/100 km
Emise CO2: 194 g/km

ROZMĚRY
Délka/šířka/výška: 5260/1760/1850 mm
Rozvor: 3085 mm
Pohotovostní hmotnost: 1900 kg
Užitečná hmotnost: 770-790 kg
Nákladový prostor – výška/délka/šířka (mm): 450/1545/1515

TERÉNNÍ SCHOPNOSTI
Světlá výška: 212 mm
Úhel nájezdu: 30°
Úhel sjezdu: 22°
Přechodový úhel: 25°
Maximální úhel bočního náklonu: 48°

DALŠÍ MOTORIZACE
3,0 l D-4D 5 M/T (126 kW)

View the embedded image gallery online at:
http://e-flotila.cz/testy/915-test-toyota-hilux#sigFreeId8dc59f9a58