Nezdá se to, ale Honda CR-V vyznává moderní styl městských SUV už téměř 18 let. A to hodně úspěšně. Jaká je její čtvrtá generace?

První model CR-V měl premiéru v roce 1995 v Japonsku, v Evropě se představil s dvouletým zpožděním. Od roku 2000 se na starém kontinentu dokonce vyrábí, konkrétně ve Velké Británii. Celosvětově se dosud prodalo více než pět milionů kusů (z toho 13 400 v Česku a na Slovensku). Nová generace slibuje především zlepšení kvality i praktičnosti a také možnost volby mezi pohonem všech nebo pouze předních kol.
Designově Honda CR-V vždycky trochu pokulhávala za konkurencí, ale výše uvedená prodejní čísla jsou důkazem, že to Honda dokázala spolehlivě dohnat v jiných důležitých aspektech. I z aktuálního vzhledu nové generace jsem trochu rozpačitý. Sice se při stejné délce a šířce auto o 30 mm snížilo a přední maska dostala agresivnější křivky, ale auto na mě stále působí poněkud hromotlucky a designově nevyrovnaně.
Avšak změny, které Honda na konstrukci auta udělala, jsou výrazným krokem vpřed z uživatelského hlediska. Například posunutí čelního skla o 60 mm vpřed zmenšilo část přídě, kterou není z místa řidiče vidět. Narostla rovněž maximální kapacita zavazadlového prostoru o 147 litrů na 1648 litrů stejně jako jeho délka o 140 mm na 1570 mm, zatímco výška nakládací hrany se snížila o 25 mm. Pokrok je znát i v torzní tuhosti karoserie a odhlučnění interiéru.
Honda CR-VKromě odhlučnění jsem uvnitř ocenil především vzornou ergonomičnost interiéru a jeho velmi kvalitní zpracování. Například na vyvýšeném místě položená řadicí páka byla hodně uživatelsky příjemná, stejně jako 5palcový multifunkční displej i-MID. Palubní deska ani nijak neomezuje cestující na předních sedadlech, kterým CR-V nabízí i dostatek odkládacích míst, například hned pro tři nápoje mezi sedadly. I vzadu je místa dostatek. O přednostech zavazadlového prostoru, který je největší ve své třídě, jsem se už zmínil, přidám jen velmi praktickou možnost sklápět sedáky a opěradla zadních sedadel pouhým zatažením páky z prostoru pátých dveří.
Pod kapotou nenajdete žádný nový motor, ale všechny dva prošly výraznou modernizací, zejména v oblasti úspornosti. Testovaný diesel 2.2 i-DTEC si v tomto modelu dříve řekl průměrně o 6,5 l/100 km s manuální převodovkou a pohonem všech kol, zatímco u nové generace je to 5,6 l/100 km ve stejné konfiguraci. Kromě něj je k v nabídce i dvoulitrový benzinový agregát o stejném výkonu 110 kW.
Honda CR-VNejvětší pokrok je znát v jízdních vlastnostech. Zcela nový je především pohon všech kol RealTime AWD. Hydraulicky aktivovaný systém se dvěma čerpadly, který byl použit u třetí generace, byl nahrazen elektronicky aktivovaným systémem, který v případě ztráty trakce nabízí rychlejší odezvu. Stejně jako dosud si řidič nemůže sám volit mezi pohonem pouze přední nebo obou náprav, o rozdělení síly rozhoduje systém sám. Podvozek byl testován mimo jiné na okruhu v japonském Takasu, který je replikou úseků okruhu Nurburgring Nordschleife. Výsledkem je auto, které posádku nevytřese na městské dlažbě, a řidič si s ním může dovolit i nečekaně svižnou jízdu i na silnici plné zatáček. Zkrátka patří z hlediska jízdních vlastností na špičku svého segmentu.

 

Technické údaje: Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort 4x4

Cena od: 574 167 Kč (bez DPH)

Motor:

Charakteristika: naftový přeplňovaný čtyřválec

Maximální výkon: 110 kW/4000 ot./min.

Maximální točivý moment: 350 Nm/2500-2750 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 190 km/h

Kombinovaná spotřeba: 6,5 l/100 km

Emise CO2: 171 g/km

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 4570/1820/1675 mm

Rozvor: 2630 mm

Objem zavazadlového prostoru: 513 l

Pohotovostní hmotnost: 1652 kg

 

View the embedded image gallery online at:
http://e-flotila.cz/testy/829-test-honda-cr-v#sigFreeId7e793a3b5c