Minivozy už nejsou jen nákupními taškami pro ženy a  koncern VW má se svými novinkami s touto třídou velké plány. My jsme vyzkoušeli dvě z trojice sourozeneckých vozidel – Škodu Citigo a Volkswagen up!

Miniauta ještě do firemních flotil příliš nepronikla, ale je otázkou, jestli je to více chyba aut nebo firem. Změna se ale určitě blíží. Volkswagen up! například nedávno zvítězil v kategorii Best City Car v britské anketě Fleet World Honours.Jak známo, koncern VW se rozhodl zaútočit  na  segment  miniaut  hned  trojicí technicky shodných vozů, které se vyrábějí pod názvy Volkswagen up!, Škoda Citigo a  Seat Mii. Tento test ale nemůže být klasickým srovnávacím testem. Z hlediska motorizací, podvozku apod. jde o totožné automobily. Podívali jsme se proto spíš na to, co mohou taková auta nabídnout.

volkswagen up 3Především se jim podařilo splnit základní zadání – maximum vnitřního prostoru na minimální délce. I když jsou auta jen 3,5 metru dlouhá, uvnitř bodují prostorem pro cestující, a to především šířkou v loktech. Ale i nad hlavami a pro kolena je místa překvapivě dost. A stejně tak pro zavazadla. Tam, kde konkurenti nabízejí objem kufru pod 200 litrů, testovaná dvojice disponuje 251 litry. Uvnitř vládne jednoduchost a přehlednost, Volkswagen celkem logicky nabízí uvnitř v těch nejvyšších výbavách hodnotnější materiály. Společný je skvělý výhled z  auta ve  všech směrech a  ergonomicky umístěné ovladače. Potěšil mě jeden malý detail, a to gumová vložka do popelníku, která se ideálně hodí na odložení mobilu, aniž by mohlo dojít k jeho odření. Jedinou kritiku z tohoto hlediska zasluhuje pouze jedno tlačítko na elektrické ovládání oken v každém z předních dveří, řidič tedy nemůže od sebe ovládat spolujezdcovo okno.

volkswagen up 1Dobrou investicí je připlatit si za navigační systém (u  škodovky nazvaný Move&Fun za 6400 Kč, u VW Maps and more za  6900 Kč). Umí hezky zobrazit nejen údaje z navigace, ale i palubního počítače, u  VW navíc obsahuje i  jakýsi motivační výukový program pro úspornou jízdu. Navigace má příjemné zobrazení a  jedinou výtku lze směřovat na malé ovládací ikony dotykového displeje, na které je ob-čas problém se trefit.Pod kapotou jsou shodně dvě výkonové verze tříválcového litrového benzinového motoru, a  to 44 a  55 kW. Up! nabízí aktuálně i automatizovanou převodovku, ale ta bude v citigo uvedena ještě letos, stejně jako alternativní pohon na  CNG. Rozhodně doporučuji si připlatit za  silnější agregát. Cenový rozdíl není velký (např. u  VW  necelých  14  000  Kč),  stejně  jako v úspoře paliva (4,7 vs. 4,5 l/100 km). Ale ve zrychlení je rozdíl už více než sekundový a protože jsme testovali obě výkonové verze hned po sobě, můžeme potvrdit, že při rozjezdu do křižovatky nebudete těch pár utracených tisíců navíc litovat.

 

 

Technické údaje: Škoda Citigo 1.0 MPI 55 kW

Cena od: 151 920 Kč (bez DPH)

Motor:

Charakteristika: benzinový tříválec

Maximální výkon: 55 kW/6200 ot./min.

Maximální točivý moment: 95 Nm/3000-4300 ot./min

 

Technické údaje: Volkswagen up! 1.0 44 kW

Cena od: 169 083 Kč (bez DPH v akční ceně Take up!)

Motor:

Charakteristika: benzinový tříválec

Maximální výkon: 44 kW/5000 - 6000 ot./min.

Maximální točivý moment: 95 Nm/3000-4300 ot./min

 

 

{gallery}automobil_ve_firme/skoda_citigo{/gallery}