První generace cee´du si v Čechách vytvořila velmi dobrou pověst a otevřela Korejcům dveře nejen mezi širokou veřejnost,ale i do celé řady firem. Nová generace má všechny předpoklady na tento úspěch navázat.

První generace modelu Kia cee´d dokázala před šesti lety změnit dosavadní vnímání této automobilky a postarala se též o první větší pronikání korejských vozů do firemních flotil. Na vině při tom nebyla pouze nízká cena a  takzvaný evropský design, ale též prostorná kabina vozu, sofistikovaný podvozek a nepřehlédnutelná kvalita, za kterou se postavila i nevídaná sedmiletá záruka. Ze cee´du se tak postupem času stalo v mnoha ohledech přelomové auto, které si za těch pár let vybudovalo pověst pracovitého vozu, který disponuje famózním poměrem cena versus užitná hodnota.

 

Král je mrtev...

nova_kia_ceed rearPo takovém úspěchu, kdy prodeje cee´du rok od roku rostly, na trh přichází nová generace, která nemá za úkol nic jiného, než navázat na tyto úspěchy a rozjet tento byznys ve velkém. V cestě nyní Kie bude stát pouze absence karoserie kombi, která na trh dorazí narozdíl od konkurenčního modelu i30 kombi až na podzim. Nová generace je designově mnohem výraznější než její předchůdce a je potřeba si na její nové tvary chvíli zvykat. V reálu novinka vypadá ještě lépe než na obrázcích a na silnici ji díky výrazné přední masce a originálně tvarovaným předním světlometům, zasahujícím hluboko do boku karoserie, jen tak nepřehlédnete. Nový cee´d vypadá mohutně, dynamicky a elegantně.

 

Kia klasika

Jednou z výhod předchozí generace byl prostorný interiér a nejinak tomu je i u jejího nástupce. Zatímco rozvor druhé generace zůstal shodný, automobil narostl o osm centimetrů na délku a po centimetru do šířky i výšky. A uvnitř automobilu je to znát. Nejen řidič, ale celá posádka má kolem sebe hodně prostoru, takže stěžovat si nebudou ani cestující na zadních sedadlech. Stejně tak propagovaných 380 litrů zavazadlového prostoru je velmi solidní nabídkou.

nova_kia_ceed_interier_1Vedle prostornosti se dá interiér nového cee´du nazvat i velmi přehledným. Zčásti se na tom podepisuje i základní výbava testovaného vozu, která se zasadila o přítomnost jednoduchého displeje palubního počítače a absenci celé řady ovladačů příplatkových systémů (tempomat, vyhřívání volantu, možnosti nastavení posilovače řízení apod.). Interiér navíc působí velmi moderně a kvalitně, dobře vypadá středový panel nakloněný na řidiče a členitá horní část palubní desky. Snad jen použitý dekor zmíněného panelu by mohl i při základní výbavě působit o něco hodnotnějším dojmem.

 

Úspěšný základ

Zatímco evropské automobilky zabředly do éry turbomotorů a snižování objemu, motorová paleta cee´du se podobných trendů minimálně prozatím zříká a do role základní motorizace staví benzinovou atmosférickou čtrnáctistovku CVVT s výkonem 73 kW, kterou doplňuje o přímovstřikový agregát 1.6 GDI (99  kW). Vznětové agregáty zastupuje motorizace 1.4 CRDi s výkonem 66 kW a dvě výkonové verze motoru 1.6 CRDi (81 a 94 kW).

nova_kia_ceed_interier_2My jsme během testu vyzkoušeli právě základní verzi 1.4 CVVT, která se u nás stane patrně tou vůbec nejprodávanější a skýtá velký potenciál i pro flotilový provoz. Velmi dobrou a příjemnou zprávou také je, že i tento agregát od nové generace spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, která vozu vyhoví zejména při dálničních přesunech. Chod převodovky a pohyb řadicí páky v kulise navíc snese pouze ta nejpřísnější měřítka, což je jen další z mých pozitivních zjištění. Samotný agregát je velmi tichý a přestože s ním není cee´d žádným trhačem asfaltu, ve vyšších otáčkách dokáže vozu udělit i vcelku slušné zrychlení. Na druhé straně mu nevadí ani režim kolem 1500 otáček, kdy je při šetrné jízdě schopen jezdit s  velmi slušnou spotřebou pohybující se kolem 5,5 l/100 km. Při dálničním tempu 130 km/h ukazuje otáčkoměr cee´du 1.4 CVVT 3500 otáček za minutu. Ve městě vzrostla naše spotřeba na slušných 7,5 litru, v průměru jsme jezdili za 6,5 litru na sto kilometrů.

Na dobré úrovni jsou i jízdní vlastnosti nové generace. I ona vyjíždí na silnice s víceprvkovou zadní nápravou, jejíž přítomnost jasně naznačuje vysoké sebevědomí tohoto modelu. Podvozek lze charakterizovat spíše jako tužší, což bylo patrné i v přímém srovnání s bratrským modelem Hyundai i30. Oproti minulé generaci se navíc určitě zlepšila jeho hlučnost. Nová generace dobře tlumí veškeré nerovnosti, které překonává s velkou jistotou a do útrob vozu nepřenáší žádné rušivé zvuky či vibrace.

 

Pod tři sta

U položky základní ceny testovaného kousku stejně jako u  základní ceny modelu cee´d nové generace svítí cenovka 304 980Kč s DPH, avšak díky zaváděcím cenám se model cee´d dostává i  s  DPH pod hranici tří set tisíc Kč. Konkrétně je to u modelu 1.4 CVVT s výkonem 73 kW a  šestistupňovou manuální převodovkou při výbavě Active 284  980Kč, tedy 227 984Kč bez DPH. Za tuto cenu je k dispozici velmi solidní automobil včetně rádia s CD a MP3, palubním počítačem, šesticí airbagů či ESP a obligátní sedmiletou zárukou. Vadou na kráse tak může být pouze absence klimatizace, kterou lze v  jejím manuálním provedení dokoupit za 20 000Kč. Příplatek za silnější benzinový motor je 20 000Kč, za turbodiesel připlatíte minimálně 40 000Kč.

 

 

Michal Dolanský
Fleet/Used Vehicles Manager, KIA Motors Czech

kia_michal_dolanskyAUTOMOBILKA DOPORUČUJE

Michal Dolanský

Fleet/Used Vehicles Manager, KIA Motors Czech

Nová Kia cee´d je bezesporu velmi atraktivní vůz, který krom designu nabídne zákazníkům také velkorysý vnitřní prostor, příkladné zpracování a v neposlední řadě také pro Kiu již typickou sedmiletou záruku, kterou prezentuje naše značka vysokou kvalitu vozů. Rovněž jízdní projev nového modelu předčí veškerá očekávaní i u zarytých zastánců tradičních evropských značek. Abychom posílili naši pozici v oblasti prodeje firemním zákazníkům, máme připraven speciální program pro fleetové zákazníky doplněný značkovým operativním leasingem.

 

Technické údaje: Kia cee´d 1.4 CVVT

Cena od: 243 984Kč (bez DPH)

Motor:

Charakteristika: benzinový atmosférický čtyřválec

Maximální výkon: 73 kW/5500 ot./min.

Maximální točivý moment: 137 Nm/4200 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 182 km/h

Zrychlení: 12,8 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 7,9/4,9/6,0 l/100 km

Emise CO2: 139 g/km

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 4310/1780/1470mm

Rozvor: 2650mm

Objem zavazadlového prostoru: 380 l

Pohotovostní hmotnost: 1258 kg

Další motorizace:

Benzin: 1.6 GDI (99 kW)

Diesel: 1.4 CRDi (66 kW)

1.6 CRDi (81 kW)

1.6 CRDi (94 kW)

 

{gallery}automobil_ve_firme/kia_ceed2{/gallery}