Pokud máte rádi velká auta či vyšší posez za volantem a firemní car policy vám dovolí investovat do SUV 700 000 Kč, můžete usednout třeba do inovovaného Opelu Antara. Byť ne vše je tak velké, jak se u antary může na první pohled zdát.

Z Opelu Antara se na českém trhu žádný trhák nikdy nestal a žádná sláva to nebyla ani v zahraničí. To je fakt, na kterém se rüsselsheimská automobilka rozhodla zapracovat, a tak na trh nedávno dorazila modernizovaná antara. Ta zaznamenala změny nejen uvnitř či zvenčí, ale i pod kapotou a u příslušných položek v ceníku.

opel antara 1Přestože designových změn není příliš, konečný vzhled je určitě přívětivější. Současná podoba s  upravenou maskou chladiče a  mohutnějším předním nárazníkem působí o poznání svěžejším dojmem a příslušnost ke značce s bleskem ve znaku je tak nepřehlédnutelná. Polepšil si ale i interiér,  i když z mého pohledu mohli zajít interiéroví designéři ještě dál. Středový panel je už hodně okoukaný a i nové antaře by jistě slušel moderní modul z insignie či nové generace astry. Toho se zde bohužel nedočkáme. Pochvalu si ale vyslouží odhlučnění kabiny. Výrobce proklamuje, že modernizace přidala tlumicí prvky snad všude, kam to jen šlo a hlučnost se měla snížit až o 50 %. Ať už je to jak chce, v  kabině je opravdu nadstandardní ticho, které občas naruší jen vzdálený klapot od pohonné jednotky. Ale to bych předbíhal. Mezi tím mám na srdci ještě jeden poznatek, který se týká zajímavé vlastnosti všech opelů posledních generací.

Jde o poměr vnějších a vnitřních rozměrů. Ať už je to antara, nebo astra, obě auta jsou zvenku opravdu velká. Nejenže tak působí, ale dokazují to i samotná čísla. O to zklamanější zákazník poté je, když se usadí dovnitř. Zde není místa na rozdávání, a to jak na  předních, tak i  zadních sedadlech. Ještě výraznější zklamání pak panuje u antary při pohledu do  kufru. Již výrobcem proklamovaných 402 litrů je méně než u  veškeré konkurence. Situace je ale o  to horší, že antara disponuje extrémně vysokou nakládací hranou a další litry utápí pod podlahou kufru. Alespoň je zde dvojice kapes po stranách pro menší předměty, které vám tak nebudou poletovat po zavazadlovém prostoru.

opel antara 3Jak již jsem zmínil v úvodu, modernizace se dotkla i  motorové palety, která nyní nabízí dvě výkonové verze turbodieselu 2.2 CDTI a  jeden benzinový agregát 2.4. Výhodou antary je možnost specifikace 2x4 i 4x4, přičemž ke všem motorům je možné dodat za  příplatek 50  000 Kč i  automatickou šestistupňovou převodovku. Ta byla součástí i testované verze 2.2 CDTI o výkonu 163 koní, která se během testu ukázala jako vhodná specifikace tohoto typu vozu. Motor poskytuje automobilu dostatečnou dynamiku a body mu lze strhnout snad jen za poněkud větší apetit, když se nezdráhá jezdit v  průměru za  osm a  více litrů. Samotný projev motoru je ale velmi slušný, stejně jako reakce automatické převodovky.

Výhodou antary bude v  porovnání s  konkurenty především její cena, která může i  díky specifikaci s  pohonem pouze předních kol začínat cenovkou 539 900 Kč, aniž by byla vykoupena chudou výbavou. Nyní je navíc antara nabízena i s výraznými slevami, které dosahují až na 80 000 Kč, takže má šanci i  přes zmíněná negativa proniknout k řadě manažerů jako jejich i  -firemní nebo třeba i soukromé vozidlo.

 

Technické údaje: Opel Antara 2.2 CDTI  4x4 AT

Cena od: 709 900 Kč (s DPH)

MOTOR: přeplňovaný naftový čtyřválec, 2231 cm3, 120 kW/3800 ot./min,  350 Nm/2000 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h: 12 s

Maximální rychlost: 182 km/h

Spotřeba město/mimo/kombi: 10,3/6,4/7,8 l/100 km

Emise CO2: 205 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 402 l

 

{gallery}automobil_ve_firme/opel_antara{/gallery}