Ne, opravdu nenabízí Mercedes třídu E za poloviční cenu, ale na polovinu vám pomůže snížit náklady na pohonné hmoty. Za tímto účelem nabízí model E 200 NGT spalující benzin či zemní plyn.

Aniž bych chtěl Mercedesu třídy E upírat nadání pro komfortní jízdu, skvělé zpracování a  roli ušitou pro vyšší management, bude tento test vzhledem k dané úpravě hodně o nákladech na provoz. Do redakce dorazila verze E 200 NGT, tedy prémiový model vyšší střední třídy s  benzinovou jedna-osmičkou upravenou pro spalování CNG nebo chcete-li stlačeného zemního plynu.

mercedes e200 ngt 9Standardní tovární úprava s  sebou přináší řadu výhod. První z nich je dokonalé ukrytí devatenáctilitrové plynové nádrže za  zadními sedadly, druhou ukrytí hrdla pro plnění CNG pod společným víčkem benzinové nádrže a  třetí sdružení veškerých údajů o  provozu jak na  benzin, tak na CNG v palubním počítači. Ten ukazuje aktuální spotřebu jízdy na benzin či zemní plyn, její průměrnou hodnotu i jednotlivý dojezd. Ten může v  součtu ukázat velmi zajímavé hodnoty, když se dojezd na zemní plyn při objemu nádrže na 19 kg může vyšplhat na  340 km a  dojezd na  benzin u příplatkové 80ti litrové nádrže v extrému až na 1140 km. Součet šplhající k 1500 km je výsledek, který jinde asi těžko naleznete.

Pokud se podíváme pod kapotu, objevíme zde kompresorem přeplňovaný benzinový čtyřválec o  objemu 1,8 l, který poskytuje výkon 120 kW a je spřažen s automatickou pětistupňovou převodovkou pamatující ještě předchozí generaci třídy E. Silnou stránkou motoru je jeho tichý chod v nízkých otáčkách i verva, se kterou se při akceleraci pouští do boje s relativně těžkým vozem. Poněkud vlažnější jsou reakce pětistupňového automatu, kterému proto budete do  řazení občas raději sahat. To ale pouze v případech, kdy budete po této dvojici chtít rychlejší svezení, protože při klidné jízdě tohle éčko poskytuje standardně velmi komfortní jízdu, které odpovídá i  houpavé naladění podvozku, příkladné tlumení nerovností a  možná trochu nekomunikativní řízení.

mercedes e200 ngt 10Nejzajímavější informace na vás ale budou padat při pohledu na palubní počítač nebo při tankování jednotlivých nádrží. Uvolněná jízda při spalování benzinu znamená spotřebu kolísající kolem 7 l/100 km, kdežto podobný styl jízdy při přepnutí na  provoz na  zemní plyn znamená spotřebu 5,6 kg/100 km. Snadný propočet po plnění u plnící stanice zemního plynu (tankovali jsme za 21,2Kč/ kg) tedy ukazuje náklady pohybující se okolo hodnoty 1,2Kč na  jeden kilometr, které jsou více než poloviční v  porovnání s  provozem na  benzin. A  nedokáže s  nimi nic udělat ani nejlepší turbodiesel.

mercedes e200 ngt 6Síť plnících stanic při tom už není tak řídká jako dříve. V  České republice je v  provozu 36 těchto stanic, z  nich šest se nachází na  území Prahy. Výraznějším problémem by mohla být spíše cena, která startuje u modelu E 200 NGT na 1 154 400Kč s DPH, což je o více než 100 000Kč více než u standardního modelu E 200 a o 160 000Kč více než u dieselové verze E 200 CDI.

 

Technické údaje:  Mercedes-Benz E 200 nGt

Cena od: 1 154 400Kč (s DPH)

Motor: benzinový přeplňovaný

čtyřválec, 1796 cm3, 120 kW/5500 ot./min,240 Nm/3000 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s

Maximální rychlost: 224 km/h

Spotřeba město/mimo/kombi: 8,5 l/100km, 5,5 kg/100km

Emise Co2: 198/155 g/km

objem zavazadlového prostoru: 400l

 

{gallery}automobil_ve_firme/mercedes_e_ngt{/gallery}