Postoupit o stupínek výše při zachování shodné ceny, to není špatná nabídka. V případě Laguny Grandtour s nejsilnějším turbodieselem pod kapotou se vám to může povést.

Pokud byste měli ve firmě zájem si předcházet vaše zaměstnance, můžete jim nabídnut lepší automobil. A  ani nemusíte příliš otevírat finanční kohoutky. Tedy v  případě, kdy byste se rozhodli dopřát si komfort střední třídy za  cenu slušného kompaktu. Anebo jinak. Ukažte mi u konkurence jiný automobil s  nejsilnějším turbodieselem, bohatou výbavou a automatickou převodovkou, který se ceně testované laguny, o které tu od začátku mluvím, byť jen přiblíží.

renault laguna grandtour 4Abych byl konkrétní, k testu do naší redakce dorazila Laguna Grandtour 2.0 dCi ve výkonové verzi 127 kW (175 koní) s automatickou převodovkou a ve výbavové linii Bose, jejíž ceníková cena činí 644  900 Kč. Od  ní lze v  současnosti odečíst díky slevové akci nezanedbatelných 60 000 Kč a to nemluvím o  dalších bonusech, kterých se flotilový zákazník může u  Renaultu ještě dočkat. Navíc je nejvýše pravděpodobné, že přítomný výkonný audiosystém Bose s deseti reproduktory nebude u  vás ve firmě největším trhákem, takže cena bude v případě střídmější výbavy dál klesat. A to už je vcelku zajímavá nabídka.

Proč se tedy Renaultu s  prodejem nové laguny tak nedaří? Na  vině je v  prvé řadě proklamovaná nespolehlivost předchůdkyň třetí generace, která nedávno prošla lehkým faceliftem. Ten se promítl do exteriéru vozu, což je nejvíce patrné zejména na  přední části. V  interiéru je změn ještě o  trochu méně, což ale není na  škodu.

Za  volantem laguny se budete cítit velmi pohodlně a nadchnout musí víc než solidní nabídka prostoru. Toho je ostatně dostatek i  v  zavazadlové části, která nabízí dobrou využitelnost a při sklopení zadních sedadel vytváří zcela rovnou ložnou plochu.

renault laguna grandtour 7Již zmiňovaný testovaný nejsilnější turbodiesel z  nabídky poskytuje výkon 175 koní, který uděluje vozu velmi slušnou dynamiku. Jeho chod by ale mohl být o něco kultivovanější a šestistupňová automatická převodovka by mohla řadit o  něco dříve a rychleji. V zásadě ale budete s projevem laguny spokojeni. Jízda s vozem francouzské provenience je velmi komfortní a ty tam jsou typické neduhy předchozích generací s  necitlivým a  přeposilovaným řízením či nekonečnými náklony karoserie.

Klidná jízda s danou specifikací znamená spotřebu kolem 7 litrů na sto km, městský provoz spotřebu o jeden litr zvedá. Výsledky to nejsou při výkonu motoru a automatické převodovce špatné, ale konkurence tuhle pasáž zvládá přece jen o  chloupek lépe.

Nadšení později přináší i pohled do ceníku, zejména na položky jednotlivých výbav, kdy už například druhá úroveň Black Edition poskytuje nejen plné bezpečnostní vybavení s  osmerem airbagů, ale zároveň položky s  litými 17“ koly, bi-xenonovými natáčecími světlomety, velmi vydařenou funkcí v podobě hands-free karty Renault, automatickou klimatizací či navigačním a  komunikačním systémem Carminat TomTom. Od základu je pak k dispozici záruka na 36 měsíců nebo ujetí 150 000 km, kterou lze v  případě zájmu prodloužit na 48 nebo 60 měsíců.

 

Technické údaje: Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 127 kW AT

Cena od: 694 900 Kč (s DPH)

MOTOR: přeplňovaný naftový čtyřválec, 1995 cm3, 127 kW/3750 ot./min, 360 Nm/2000 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s

Maximální rychlost: 215 km/h

Spotřeba město/mimo/kombi: 8,2/5,3/6,3 l/100 km

Emise CO2: 165 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 508 l

 

{gallery}automobil_ve_firme/renault_laguna_GT{/gallery}