Přesně takhle zní jeden ze sloganů automobilky, která své zákazníky později láká i výrazy jako elegantní styl, legendární bezpečnost či nadprůměrný výkon. A já s tím musím povětšinou souhlasit. Nic na tom prozatím nezměnila ani testovaná verze V60 D3 Geartronic.

Na  palubách vozidel Volvo jsem se vždycky cítil tak nějak jako doma. Stačilo do  auta usednout a  jet, vše bylo velmi intuitivní, útulné a  vše fungovalo, tak jak mělo. Nebylo třeba si na automobil dlouho zvykat, hledat co se čím ovládá a nebylo třeba si na nic ani příliš stěžovat. I  proto jsem byl na  svezení s  novou generací modelu S60, potažmo V60, velmi zvědavý. Přece jenom předchozí generace i přes svých pár úprav značně přesluhovala, na což pochopitelně doplácely i samotné prodeje.

volvo v60 2A možná teď trochu předběhnu, ale musím konstatovat, že tohle kouzlo se podařilo přenést i do nové generace, za což jsem osobně vlastně docela rád. Nová generace navíc vypadá velmi zajímavě a až nečekaně dynamicky. A to i testovaná verze kombi, či chcete-li model V60. Styling se tentokrát opravdu povedl a prodloužená verze u mě svým vzhledem boduje ještě více, než sedan.

A  chválit budu i  interiér. Už samotné otevření dveří ve vás vzbudí pocit luxusu, který si při cenovce V60 jistě zasloužíte. Stojí za  ním nejen použité kvalitní materiály, jejich slícování, povrchová úprava či barva, ale i  pohled na  opravdu luxusní sedadla, obligátní vůně interiéru nebo designové pojetí středového panelu. To vše jde ruku v  ruce s  výbornou ergonomií a  přehledným přístrojovým štítem, ke kterému už tak nějak patří i jeho jistá strohost a  možná pomalu zastarávající zobrazení postarších displejů, které vám ale na druhé straně podávají vyčerpávající informace dokonce v češtině. Interiér sice nenabízí nadbytek prostoru, ale stísněně si zde určitě připadat nebudete. Ostatně velmi podobně je na  tom i  zavazadlový prostor, který s  hodnotou 430 litrů nikoho určitě neohromí a leckerý konkurenční model střední třídy – prémiové modely nevyjímaje – se mu vysměje, ale v zásadě vám to stejně vadit nebude. Tím spíš, že je zde k dispozici poměrně slušná šířka mezi podběhy, vstup usnadňují vysoko výklopné páté dveře a  naložení nákladu vyjde vstříc i nízko položená nákladová hrana.

volvo v60 7Kritiky se ode mne nedočkáte ani v případě zvolené motorizace D3 spojené se šestistupňovým automatem Geartronic. Dvoulitrový pětiválcový turbodiesel je vybaven vstřikováním common-rail a dosahuje na  solidní výkon 163 koní. Ještě zajímavější je hodnota točivého momentu 400 Nm, které poskytuje agregát v širokém otáčkovém pásmu od  1400 do  2850 ot./min. Tato motorizace nabízí dle mého ideální poměr mezi výkonem, ekonomickým provozem a pořizovací cenou. Projev motoru je při tom velmi dobrý. Agregát je velmi tichý a kultivovaný a s vozem V60 je při šetrné jízdě ochotný jet za 6 l/100 km. Stejně tak u mě panovala spokojenost i s testovanou automatickou převodovkou, která již dokáže řadit velmi plynule a rychle.

Důležitou otázkou je pak cena, která roste u testovaného provedení od 899 000 Kč s  DPH a  model se tak nehodlá nikomu podbízet. Při jmenovaných vlastnostech si ale dokážu představit, že má Volvo V60 potažmo model S60 šanci přitáhnout zákazníky prémiových německých značek a leckde se protlačit na pozice reprezentativních manažerských vozů.

 

Technické údaje: Volvo V60  D3 Geartronic

Cena od: 899 000 Kč (s DPH)

MOTOR: přeplňovaný naftový pětiválec, 1984 cm3, 120 kW/2900 ot./min,  400 Nm/1400 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s

Maximální rychlost: 215 km/h

Spotřeba město/mimo/kombi: 8,1/4,8/6,0 l/100 km

Emise CO2: 159 g/km

Objem zavazadlového

prostoru: 430 l

 

{gallery}automobil_ve_firme/Volvo_V60{/gallery}