Na test Astry ST jsem se docela těšil. Pětidveřový hatchback nové generace mi padl do ruky a praktičtější prodloužená verze by tak měla být jen dalším příjemným pokračováním. A  bylo tomu opravdu tak, byť na několik nedostatků muselo dojít.


Prostřední ze čtyřech

opel astra st 8K  testu jsme si přizvali verzi 1.7 CDTI ve výkonovém provedení s 92 kW. Tento agregát je jedním ze čtveřice turbodieseů, které Opel pro astru nabízí a nachází se na středu výkonového spektra. Agregát poskytuje větší výkon než konkurenční dieselové šestnáctistovky od VW či Fordu, přičemž rovnou nezruinuje váš rozpočet při investici do turbodieselu. Otázkou zůstává, zda-li se nevyplatí v této chvíli připlatit 8000 Kč za ještě silnější dvoulitrový turbodiesel s výkonem 160 koní, ovšem zde je zase hrozba vyšší spotřeby a dalších nákladů.

Testovaný agregát poskytuje na  jedné straně dostatečný výkon, ovšem promlouvá k řidiči poněkud hrubším chodem a menší kultivovaností, než jsme zvyklí od  moderních konkurenčních turbodieselů. Pod zátěží je poněkud hlučnější a postřehnutelný je zde tentokrát i mírný turboefekt. Stejně tak spotřeba by mohla být při jednotlivých jízdních režimech přívětivější, přesto považuji výsledek 6,2 l/100 km, který ukazoval palubní počítač na konci našeho testu, za solidní.

 

Hra s čísly

opel astra st 9Jak jsem naznačil již v  perexu, zajímavá situace nastane, zaměříme-li se na  řeč čísel a porovnáme Astru ST s jejím asi největším rivalem na  českém trhu, kterým je Škoda Octavia Combi. Astra ST totiž octavii přebíjí co do velikosti ve všech vnějších rozměrech. Je o  12,9 cm delší, o  4,5 cm širší, o  6,7 cm vyšší a má o 10,7 cm delší rozvor. Na palubě to ale příliš nepocítíte a  zejména cestující na zadních sedadlech si budou stěžovat na omezený prostor pro kolena. Ostatně ani zavazadlový prostor z tohoto faktu nevyjde v porovnání s octavií nikterak vítězoslavně, když nabízí objem 500 litrů.

Kde si ovšem na nedostatek prostoru jistě stěžovat nebudete, to jsou přední pozice. A stěžovat si nebudete ani na nepohodlí, jelikož sedadla poskytují maximální komfort a ne nadarmo si vysloužily cenu německého spolku ortopedů. Já chválím i  rozmístění všech ovladačů a  přehlednost přístrojů, byť je toto často astře a  potažmo i  insignii vytýkáno. Mně jistá přetlačítkovanost nevadí, naopak jsem rád, že mám vše nadosah při přímé volbě a nemusím nic hledat v různých nepřehledných menu a podmenu.

 

Vyrovnaný celek

Astra ST je zkrátka povedený kombík nižší střední třídy, který nabízí velmi příjemné soužití. Potěší jízdními vlastnostmi a neurazí ani svou prostorností či výbavou. K dispozici je navíc široká škála pohonných jednotek a  řada možností prodloužení záruky, která vrcholí programem Full nabízejícím záruční dobu 6 let či limit 120 000 km.

 

Technické údaje: Opel Astra ST 1.7 CDTI

Cena: 532 000 Kč (s DPH)

MOTOR: přeplňovaný naftový čtyřválec, 1686 cm3, 92 kW / 4000 ot./min, 280 Nm / 2000 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s

Maximální rychlost: 192 km/h

Spotřeba město/mimo/kombi: 5,6 /4,0/4,6 l/100 km

Emise CO2: 121 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 500 l

 

{gallery}automobil_ve_firme/Opel_Astra_ST{/gallery}

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího