Cenovkou ani dojezdem sice nevyniká, ale stylové britské Mini do zásuvky si svoje zákazníky jistě najde.

 

Dalším modelem na českém trhu, který si místo zastávky na benzinové pumpě strčíte doma do zásuvky, je Mini Cooper SE. Mini se v Česku loni moc nedařilo, prodeje spadly na polovinu z osmi set na necelých 400 kusů. Elektrická verze by to mohla změnit, protože třeba plug-in hybridní verze modelu Countryman obstarává celou čtvrtinu prodejů a podle importéra řada zákazníků klasického Mini čeká právě na tuto novou verzi.

Čtěte také: Risk, který nemusí vyjít: Nový Fiat 500 bude jen elektrický, startuje na 960 tisících Kč

Nebylo třeba vyvíjet úplně nové auta, stačilo vzít stávající koncernovou techniku od BMW a vpravit ji do konstrukce Mini. Design je tak prakticky stejný, jako 60 let broušený klasický třídveřový výchozí model. Jiné jsou detaily typu krytů zrcátek, lišt či log, vše ve žluté barvě. Stylovější malé auto byste těžko hledali. Výrazně jiná jsou pouze kola, jejichž kryt připomíná tvar britské elektrické zásuvky. Nechtěnou pikantností v době šíření viru je, že nesou název Electric Corona Spoke
Žlutých detailů přibylo i v interiéru – tuto barvu nese pro Mini typická startovací páčka uprostřed palubní desky. Oproti spalovací verzi je jiná řadicí páka a trochu odlišné je i složení ovládacích tlačítek – jedno je třeba vyhrazeno volbě intenzity rekuperace. Baterie jsou umístěny pod zadními sedadly a částečně v kufru, jehož maximální objem 211 litrů ale zůstal neomezený. Nabíjecí kabely jde schovat do schránky pod krytem dna.

Čtěte také: Hybridní Octavia RS nabídne 245 koní jako v minulé generaci, ve zrychlení je ale pomalejší

Elektromotor má na městské vozítko dostatečný a přitom nějak přehnaný maximální výkon 135 kW. Jeho nástup je nejsilnější hned na začátku. Z 0 na 60 km/h se auto katapultuje už za 3,9 s, z nuly na stovku za 7,3 s. Baterie není z největších, má kapacitu pouhých 32,6 kWh, což má autu umožnit dojezd 235 – 270 km. To už na dnešní dobu není moc, jakkoli pro jízdu po městě to stačí. Její výhodou je ale to, že slibuje schopnost rekordně rychlého nabíjení. U rychlodobíječky 50 kW se má 80 procent kapacity dobít za pouhých 35 minut.
S Autem jsme absolvovali jen pár kilometrů po Praze, ale zdá se, že na rozdíl od koncepčně podobného BMW i3 je elektrické Mini výrazně sportovnější a skvěle sedí na silnici. Je to i díky tomu, že těžiště je zhruba o 3 centimetry níže než u výchozího modelu. Stabilizační systém DSC je v oblasti protiprokluzu speciálně nastaven pro rychlý nástup výkonu elektrického pohonu. Nastavit je možné čtyři jízdní režimy včetně sportovního a dvě různé úrovně rekuperace – ta nejde ale nikdy zcela vypnout.

Čtěte také: Projekt elektrických dodávek Deutsche Post končí s velkou ztrátou

Mini Cooper SE je jedno z nejstylovějších aut do města. I když to zatím ještě nebylo oficiálně ohlášeno, konstrukce by umožnila vytvořit i verzi kabriolet – takový elektrický vůz zatím na trhu není. Cena třídveřové verze je ale nemalá – 882 500 Kč. Podobně výkonný MINI Cooper S je o 200 tisíc levnější.

Martin Šidlák

Mini Cooper SE
Maximální výkon: 135 kW/184 k
Maximální točivý moment: 270 Nm
Maximální rychlost: 150 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Dojezd: 235-270 km