Toyota se vrací k názvu Corolla ve velkém stylu. Kombík nové generace dobře jezdí a s hybridním pohonem dokáže být hodně úsporný.

 

Toyota se v roce 2007 rozhodla zariskovat a tradiční Corollu nahradila v nové generaci vozu nižší střední třídy modelem nejen s novou technikou, ale i s novým názvem – Auris (od slova aurum – zlato). Původní název si ponechal jen sedan. Nyní ve 12. generaci se ale pokorně vrací k původnímu jménu pro všechny tři karosářské varianty. Má to logiku. Vzdávat se jména historicky nejprodávanějšího modelu v celé éře značky byl nepovedený experiment.
Dvanáctá Corolla je k dispozici jako sedan, hatchback i kombi. Ale už pouze s benzinovým nebo hybridním pohonem. Výrobce slibuje, že každá karosářská verze bude přizpůsobena trochu jinému zákazníkovi. Hatchback má být sportovní, kombi všestranné a sedan reprezentativní.
My jsme testovali kombi, které se designově hodně povedlo a určitě aspiruje na jeden z nejkrásnějších vozů své třídy. Jeho tvary jsou dynamické a přitom nijak překombinované, jak bývalo dříve u asijských vozů zvykem. Hlavně zboku vyniknou atletické proporce s postupně se zužující linií oken. Kombíku nechybí ani praktičnost. Základních 598 litrů zavazadlového prostoru (vrcholný dvoulitrový hybrid má o pár litrů méně) je nadprůměr třídy, navíc v praktickém balení reprezentovaném nízkou nákladovou hranou, možností sklápění opěradel zadních sedadel páčkami z kufru nebo praktickými háčky na tašky.
Velký mezigenerační posun je znát v kabině. Interiér v Aurisu byl sice kvalitně zpracovaný, ale dost „plastově“ laciný a bez emocí. V aktuální Corolle se o 40 mm snížila základna čelního skla a zmenšila se celková výška přístrojové desky ve prospěch elegantnějšího a lehčího provedení než v minulosti, což se odrazilo i v lepším výhledu ven. Mnohem prémiovější než dřív jsou nyní všechny použité materiály, celkové provedení se mi líbilo mnohem víc než třeba v nedávno testovaném Lexusu ES. Jedinou výtku bych směřoval k centrální obrazovce infotainmentu, která je podobně jako v nové RAV4 umístěna přesně v ose vozu, praktičtější by bylo mírné natočení směrem k řidiči. Také by mohla mít nějakou paměť, aby třeba navigace nebyla vždy po nastartování natočena 2D k severu, ale podle poslední volby.
Jak už bylo řečeno v úvodu – Corollu už koupíte jen s benzinovým nebo hybridním pohonem. My testovali modernizovaný hybrid spojený s motorem o objemu 1,8 litru. K dispozici je ještě úplně nový, spřežený s dvoulitrem. Agregát 1.8 má sám o sobě výkon ne zrovna ohromujících 72 kW, spolu s elektromotorem pak dosahuje soustava 90 kW, což už je lepší. Oproti předchozí verzi na něm byla provedena spousta změn včetně optimalizace převodového poměru. Závodník to stále rozhodně není a po přesednutí třeba z naftového auta by řidič mohl být nespokojený s malým výkonem a v určitých otáčkách nepřeslechnutelným hučením hybridní soustavy. Ale je to jen věc zvyku a pak jsou k dispozici všechny bonusy tohoto řešení. Pokud se naučíte plynulé jízdě, není problém se dostat jako v našem případě na spotřebu 5,1 l/100 km. To je sice dramaticky vzdálené udávané spotřeba 3,3-3,6 litru, ale jinak je to skvělá hodnota. Corolla k tomu nabídne díky víceprvkové zadní nápravě a úplně novému podvozku i vyvážené jízdní vlastnosti. Pro rodinné cestování je to skvělá volba. I když už auto nemá v názvu zlato, stejně se třpytí.

Martin Šidlák


Technické údaje: Toyota Corolla Touring Sport 1.8 Hybrid
Cena:     483 388 Kč (bez DPH)
MOTOR   
Charakteristika:     benzinový hybridní motor
Maximální výkon:     90 kW
Maximální točivý moment:     142 Nm/3600-5600 ot./min.
DYNAMIKA A SPOT ŘEBA   
Maximální rychlost:     180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     11,1 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     -/-/3,3-3,6 l/100 km
Emise CO2:     76-83 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4650/1790/1435
Rozvor:     2700 mm
Objem zavazadlového prostoru:     596 l
Provozní hmotnost:     1375 kg