Řada modelů X je kompletní. Novinka s označením X2 doplnila paletu od X1 po X6, na podzim přibude ještě největší X7. Po prvním svezení musíme říct, že tohle BMW je trochu jiné a zákazníci by na něj mohli slyšet.

 

První odlišností je už jeho vzhled. Zatímco X1 tvarem karoserie kopíruje X3, to zase X5 a podobná shoda je i mezi modely X4 a X6, tak X2 přináší něco nového. Tvarem střechy sice trochu připomíná SUV/coupé X4, ale tvar zádi je svébytný. Známý lichoběžníkový tvar masky chladiče se obrátil naruby a rozšiřuje se shora dolů.
Výrazným detailem je umístění loga BMW na C-sloupcích. Jde o vzpomínku na legendární modely BMW, jako například 2000 CS. Úzké boční prosklení auto dodává na dramatičnosti a robustnosti, ale v praxi to zhoršuje výhled směrem vzad. Trochu překvapivé je, že ačkoli je vůz umístěn na stejné platformě jako model X1 a má i stejný rozvor (2670 mm), je X2 o 79 mm kratší (4360 mm) a 72 mm nižší (1526 mm).
Interiér je typické BMW. Perfektně čitelné přístroje za všech světelných podmínek, prémiové materiály a ergonomické ovládání. Orientace na řidiče je zcela jasná – ten má široké možnosti nastavení sedadla i volantu, dostatek místa ve všech směrech a vysoko umístěná obrazovka palubního systému neodvádí pozornost od řízení. Vzadu už ale není místa na rozdávání a trochu víc narostlý dospělý už by se tady tísnil. Zavazadlový prostor je slušných 470 litrů. Do něj se mimochodem dostává dalším pro BMW atypickým řešením – kromě tlačítka na klíčku je druhou možností stisknutí loga automobilky na pátých dveřích, které se překlopí dovnitř jako třeba u VW.
Platforma zvaná UKL rozdává karty ohledně pohonu. Na rozdíl od většiny ostatních vozů BMW má X2 standardně pohon předních kol (na přání samozřejmě i obou náprav) a motory uložené napříč. Nastavení podvozku je bezchybné. Nerovnosti filtruje s přehledem a v zatáčkách drží auto stopu naprosto neochvějně. Je ovšem třeba dobře zvolit pneumatiky. 19palcová kola sice vypadají dobře, ale na komfortu je to znát.
Pro začátek budou k dispozici benzinová verze X2 sDrive20i o výkonu 141 kW s pohonem přední nápravy a dvě naftové varianty - xDrive20d 140 kW a xDrive25d 170 kW s pohonem všech kol. Krátce jsme vyzkoušeli oba posledně jmenované agregáty. Odhlučnění obou je dostatečné a jízdní projev přiměřeně dynamický. Slabší varianta se dostane z 9 na 100 km/h za 7,7 s, silnější za 6,7 s. Později se nabídka ještě rozšíří v podobě tříválcového motoru modelu X2 sDrive18i a čtyřválců X2 xDrive20i, X2 sDrive18d a X2 xDrive18d.
Ovšem ceny rozhodně nejsou lidové a začínají na částkách:
BMW X2 sDrive20i                 997 100 Kč
BMW X2 xDrive20d             1 098 500 Kč
BMW X2 xDrive25d             1 142 700 Kč

Martin Šidlák