Honda Civic je natolik odlišná od většiny dnešní automobilové produkce, že ji můžete buď milovat nebo nad ní kroutit hlavou.

 

Dlouho jsem váhal, jak popsat design, a nakonec se rozhodl pro větu: „Automobilka se nebála experimentovat.“ Navrhoval civic odvážný designér nebo do technického vývoje Hondy vnikl šílenec s úhlovou bruskou? Ze všech stran na sebe auto strhává pozornost, tím spíš, když má stejně jako testovaný exemplář navíc příplatkovou sadu Orange line, jež k šedému laku karoserie přidala efektní oranžové doplňky. Nejdivočeji asi působí záď, kde je zadní okno poněkud neprakticky rozděleno integrovaným spoilerem. Ještě podivnější jsou velké plastové pětiúhelníky v předním i zadním nárazníku, které působí dojmem obřích nasávacích otvorů, při bližším zkoumání se ale ukáže, že jsou zaslepené...
Uvnitř už najde člověk větší klid. Palubní deska je uhlazenější než dřív, klasické budíky nahradil digitální přístrojový štít, který doplňuje sedmipalcový dotykový displej infotainmentu. Zpracování interiéru vypadá kvalitní a nezapomnělo se ani na takové detaily moderní doby jako odkládací schránku na bezdotykové nabíjení telefonu.
Neznatelně vzrostl objem zavazadlového prostoru, který se 478 litry zůstává jedním z největších v nižší střední třídě, byť směrem k zadním sedadlům je výrazný schod. Bonusem je naopak velmi originální roletka, která se stahuje nikoli dopředu a dozadu, ale zleva doprava, takže když ji chcete z vozu úplně vyjmout, nemusíte manipulovat s těžkým tubusem, ale jen krátkým pouzdrem.
Downsizing dorazil i k Hondě. Zapomeňte tedy na objemnější agregáty, pro pohon slouží zatím výhradně benzinové motory, konkrétně dva úplně nové o objemu 1,0 a 1,5 litru. Testovali jsme ten silnější, který disponuje nadprůměrnými 134 kW, ale především silou v extrémně širokém spektru otáček – zhruba od 1700 do 5000. Že jde o turbo, subjektivně vůbec nepoznáte, protože zátah je naprosto plynulý. Výrobce tvrdí, že motor umí být i úsporný, nám se ale papírové spotřebě 6,1 l/100 km (ve verzi s převodovkou CVT) nepodařilo přiblížit, skončili jsme na hodnotě 7,7.
Ale jezdit úsporně jde proti charakteru civicu. Nový podvozek s nezávislým zavěšením zadních kol, nízkým těžištěm a tuhou karoserií si přímo říká o rychlou jízdu v zatáčkách, kde drží stopu bez zaváhání. K dispozici jsou i příplatkové adaptivní tlumiče, které mění charakteristiku v režimech Normal a Dynamic. Ani v jednom režimu z vás auto nevytřese duši, ale tak plavně jako někteří konkurenti se civic přes velké výmoly a nerovnosti nepřenáší.

Technické údaje: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT
Cena:     557 768 (bez DPH)
MOTOR   
Charakteristika:     benzinový čtyřválec
Maximální výkon:     134 kW/ 6000 ot./min.
Maximální točivý moment:     220 Nm/ 1700-5500 ot./min.
DYNAMIKA A SPOTŘEBA   
Maximální rychlost:     200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     8,2-8,5 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     7,9/5,0/6,1 l/100 km
Emise CO2:     139 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4518/1799/1428 mm
Rozvor:     2697 mm
Objem zavazadlového prostoru:     478 l
Pohotovostní hmotnost:     1437 kg

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího