Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její české ceny začínají zhruba o 100 tisíc níže než konkurenční Ford Mondeo nebo VW Passat.

 

Tomu říkám nová generace – Opel Insignia dostala nový design, je až o 175 kilogramů lehčí, prostornější, nové jsou i motory a osmistupňová automatická převodovka. Její sériová výroba začala 21. března, první pětidveřové liftbacky zvané Grand Sport dorazí do České republiky v polovině května, kombíky Sports Tourer zhruba o měsíc později.
Zákaznicky velmi vstřícné jsou především ceny, které v určitých verzích a výbavách jsou nejen lepší než už předchozí generace, ale hlavně překvapivě hodně nízko oproti konkurenci. Zatímco třeba Ford Mondeo začíná na částce 654 990 Kč a Volkswagen Passat na 664 900 Kč, tak Insignii jako liftback koupíte nejlevněji už za 569 900 Kč, kombík od 594 900 Kč, obojí ve verzi 1.5 Turbo 104 kW. Je třeba ale také říct, že třeba Mondeo nabídne o něco silnější motor (118 kW) nebo automatickou klimatizaci už v základní výbavě (u Insignie je manuální). Naopak Passat i přes vyšší cenu začíná na motoru 1.4 TSI o výkonu pouze 92 kW, ovšem i klimatizace je už od základu automatická.

Povedený design
Jaké jsou ale naše dojmy z prvních krátkých jízd s Insignií Grand Sport? Především se mimořádně povedl vnější design, vycházející z konceptu Monza z roku 2013. Snížená čelní maska s úzkými světlomety auto opticky rozšiřuje, tvar střechy zboku připomíná linií kupé a vyváženě vypadá i záď s diodovými světlomety. Za zmínku stojí i koeficient aerodynamického odporu, který činí je 0,26, což je jedna z nejnižších hodnot ve střední třídě.
Zatímco v předchozí generaci vynikala Insignia tím, že v jedné z nejdelších karoserií dokázala nabídnout jeden z nejmenších vnitřních prostorů a poměrně značnou nadváhu, teď už je to jinak. Nová generace je až o 175 kilogramů lehčí, kombi Sports Tourer až o 200 kilogramů. Celková délka sice ještě neparně narostla o 55 milimetrů na 4897 milimetrů, rozvor se ale prodloužil o celých 92 milimetrů na 2829 milimetrů, rozchod se zvětšil o 11 milimetrů.
Za volantem se sedí poměrně nízko – auto je celkově o 29 mm nižší, řidič i díky tomu sedí o 30 mm níže nad vozovkou. Vzadu přibylo 25 mm jak v prostoru pro nohy, tak pro ramena. Zavazadlový prostor nabídne od 490 do 1450 litrů, kombi Sports Tourer má maximální objem až 1665 litrů – o 130 litrů víc než předchozí generace. 

Nové motory
Interiér je podobně jako v aktuální Astře jednoduchý, designově čistý a přitom přehledný. Řada funkcí se ovládá na středové dotykové obrazovce, ale zároveň pro ty nejpoužívanější věci, jako je třeba ovládání klimatizace nebo nastavení jízdního profilu, zůstaly zachovány klasické ovladače. Velmi pohodlná jsou příplatková ergonomická prémiová sedadla s certifikátem AGR s možností elektrického nastavení až v 18 směrech.
Insignia dostala také nový motor, čtyřválec 1.5 Turbo. Je na výběr ve dvou modifikacích s výkonem 103 kW (140 k) a 121 kW (165 k). Spotřeba paliva podle NEDC u silnější verze, kterou jsme krátce testovali, má činit ve městě 7,3 l/100 km, mimo město 4,7-4,8 l/100 km a kombinovaná 5,7 l/100 km. Celohliníkový, turbodmychadlem přeplňovaný motor s přímým vstřikováním má tichý chod prostý vibrací, větší hluk se do kabiny přenáší spíš od kol. Maximální točivý moment 250 Nm je k dispozici v poměrně širokém rozsahu otáček od 2000 do 4500, takže po sešlápnutí plynového pedálu je nárůst výkonu dlouho konstantní, i když ne zrovna výrazný. Pro razantnější předjíždění je ale třeba hodně podřazovat a úplně nás nepřesvědčila ani spotřeba, která se pohybovala mezi devíti až deseti litry.
Kromě toho je v nabídce ještě benzinový dvoulitr o výkonu 191 kW, který ve spojení s pohonem všech kol dodá slovu Sport v názvu vozu poněkud přesnější obsah. Zajímavá bude i s ním spojená nová osmistupňová automatická převodovka. Naftové agregáty reprezentují motory 1.6 CDTi a 2.0 CDTi s výkony od 81 do 125 kW.

Moderní pohodář
Jízdně patří Insignia Grand Sport mezi pohodáře, konkrétně s motorem 1.5 Turbo. O dobrém odhlučnění motoru už byla řeč, proti předchozí generaci se zlepšilo i nastavení podvozku, který je velmi komfortní na různých druzích nerovností.
Insignia nabídne i hodně zajímavých technických vychytávek. Třeba zmíněný inteligentní systém pohonu všech kol s funkcí torque vectoring,který využívá dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky namísto klasického diferenciálu u zadní nápravy, díky čemuž aktivně přizpůsobuje rozdělení točivého momentu na kola ve zlomku sekundy podle aktuálních jízdních podmínek. Nebo třeba světlomety IntelliLux s dosahem až 400 metrů a s 32 LED segmenty, které při trvale zapnutých dálkových světlech zatemňují část světelného paprsku, aby neoslňoval okolojedoucí vozy. Drobného vylepšení se dočkal i systém Opel OnStar, kde asisteční služba komunikující v českém jazyce dokáže nejen řidiči poradit při poruše nebo při hledání cílové destinace, ale nově nabídne i rezervaci hotelu nebo vyhledání parkovacího místa. Zdánlivou drobností, která ale přesto stojí za zmínku, je třeba i nový uzávěr palivové nádrže bez šroubovacího víčka obsahující ochranu proti natankování nesprávného paliva - do nádrže modelu s naftovým motorem nedá natankovat benzín a naopak.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího