Dát na první místo velikost vnitřního prostoru není nic nového, ale tam, kde jiní selhali, nabídne BMW 3 GT i vyvážené jízdní vlastnosti a úsporné motory. Smířit se musíte jen s jeho designem.

 

Doba, kdy automobilky nabízely převážně pouze hatchbacky, případně sedany, a kombíky, je dávno pryč. Dnes frčí crossovery, což jsou většinou kříženci mezi hatchbacky a SUV. BMW nabízí jinou alternativu.
Ta se jmenuje Gran Turismo. Kromě řady 5 (jehož test jsme přinesli v minulém čísle) se nabízí i v trojkové řadě. Je opravdu těžké GT někam přesně zařadit. Možná by se dalo nazvat liftbackem. Od sedanu a kombíku se liší tvarem zádě, která trochu připomíná kupé. Designově není záď tak masivní a těžkopádná jako v případě 5 GT, přesto mi vzhled auta nesedí a těžko pro něj hledám cílovou skupinu a důvod, proč nezvolit raději sedan, kombík nebo SUV X1 či X3.
Oproti trojkovému sedanu i kombíku je GT v každém případě prostornější. Narostlo totiž na délku o 190 mm, na výšku 80 mm a v rozvoru o 110 mm. Cestující tak dostali víc místa hlavně v oblasti nohou. Jde také o hodně praktické auto pro přepravu nákladu. Zavazadlový prostor 520 litrů je o 40 litrů větší než u sedanu a o 60 víc než kombíku. Opěradla zadních sedadel jsou standardně dělitelná v poměru 40/20/40 a po jejich sklopení vzniká rovná plocha. 
Vyšší stavba karoserie se musela nějak podepsat na jízdních vlastnostech, jako sportovní auto tenhle model nikdo používat nebude, ale zdaleka tady nečekejte uskákanost SUV nebo výrazné náklony v zatáčkách, i když při stejné testované motorizaci je GT o 130 kilogramů těžší než sedan. Oproti němu je i podvozek nastaven komfortněji. Polykání dlouhých tras je tak pro auto to pravé – zvládne jak rychlejší zatáčkovitou jízdu, tak dobře odfiltruje povrch rozbité okresky. Kabina navíc velmi dobře tlumí zvuk motoru.
Ten pod kapotou nesl označení 320d xDrive, což znamená čtyřválcový diesel o výkonu 140 kW a maximálním točivém momentu 400 Nm. Pro auto je ideální volba – jakkoli to není žádný trhač asfaltu (což od takového typu auta zákazník ani nemůže čekat), je pružný a dostatečně výkonný. Přitom se dokáže odměnit hodně nízkou spotřebou mezi 6-7 litry.
K celkově pozitivnímu hodnocení je ale také třeba na závěr konstatovat, že verze GT je ze všech tří karosářských variant řady 3 nejdražší. V případě testované motorizace je GT o 40 000 Kč bez DPH dražší než kombík a o 75 tisíc než sedan.

View the embedded image gallery online at:
http://e-flotila.cz/testy/1742-test-bmw-3gt#sigFreeId8df04827ab


BMW 320d xDrive Gran Turismo
Cena od:     971 240 Kč (bez DPH)
MOTOR
Charakteristika:     naftový čtyřválec
Maximální výkon:     140 kW/4000 ot./min.
Maximální točivý moment:     400 Nm/1750-2500 ot./min
DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost:     230 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     7,8 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     5,7-6,0/4,3-4,6/4,8-5,1 l/100 km
Emise CO2:     126-133 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4824/1828/1508 mm
Rozvor:     2920 mm
Objem zavazadlového prostoru:     520 l
Pohotovostní hmotnost:     1720 kg