Sice předražené, ale povedené auto pro každou cestu se od letoška prodává v nové generaci.

 

 

Úspěšně zavést úplně nový segment trhu, to se povede málokomu. Audi si tenhle zářez může směle připsat – kombíky s přidanými ochrannými plasty a vyšší světlou výškou dnes najdeme u mnoha automobilek. Ale zatímco třeba Mercedes se k tomu u třídy E odhodlal až letos, Audi taková auta vyrábí už od roku 1999, nejprve v řadě A6, od roku 2009 i v řadě A4.
Některé značky občas s pojmenováním svých modelů šlápnou vedle, ale to rozhodně není tento případ. Nomen omen – jméno hovoří za vše: název Allroad totiž naprosto přesně vystihuje, že tahle audina bude doma na všech cestách od asfaltek Audi2po polňačky, na suchu i na sněhu. Ne, že by těžší terén technicky nezvládla, ale bylo by to zcela proti jejímu charakteru. Je doma na silnici, kde se vyšší světlá výška (+ 34 mm oproti A4 Avant, přičemž 23 mm jde na vrub vyššímu podvozku, zbytek dělají kola s větším průměrem) nijak negativně neprojevuje na jízdních vlastnostech. Naladění podvozku nemá chybu. V zimě pod sjezdovku dojede bez problémů a na polní cestě se nemusíte bát odřeného podvozku. Pořád jde spíš o doplňkový optický paket spojený s pohonem všech kol. To ale není žádná kritika! Takový koncept považuju za naprosto správný a pro spoustu zákazníků je podobný vůz lepší volbou než klasické SUV. 
Patrně nejvíc mě na autu nadchl interiér a některé detaily, jako třeba kliky dveří, které se otevírají netradičně směrem vzhůru. Když za vámi decentně zaklapnou dveře, ocitnete se ve světě příjemných materiálů, na milimetr přesně slícovaných plastů a elegantních tlačítek, která při stisku jemně cvakají. Jestli toužíte vypěstovat si závislost na mačkání tlačítek, pak jste tady správně.
Ani s přepravní kapacitou na tom A4 Allroad není úplně špatně – jeho 505 litrů zavazadlového prostoru představuje slušný průměr. Na 639 litrů u VW Passat Alltrack to sice nestačí, ale je to skoro stejně jako u Subaru Outback (512 l) a výrazně víc než u Volva V60 Cross Country (430 l). Páté dveře jsou standardně elektricky ovládané, zadní sedadla jdou sklopit páčkami i z prostoru kufru a nechybí háčky na tašky nebo sítě pro uchycení nákladu (za to už si ale připlatíte). Snad jen opravdu masivní středový tunel dělá z papírově pětimístného auta reálně vůz jen pro čtyři dospělé osoby.
Audi8Testovaný 3.0 TDI 160 kW sice trochu skrývá svoji sílu, při prudkém rozjezdu ucítíte trhnutí, ale naopak potěší spotřebou, která se v praxi (6,5 l/100 km) dramaticky nelišila od té papírové (5,1-5,3 l/100 km). Ujet na jednu nádrž okolo 900 kilometrů tak není žádný velký problém.
Audi je třeba přiznat, že marketingově vymyslela naprosto perfektní produkt. Nechá si za to ale řádně zaplatit, což je sice možné říct u téměř každého luxusního auta, u Audi ale přece jen některé věci trochu bijí do očí. V základní výbavě jsou zmíněné elektricky ovládané páté dveře nebo multifunkční volant, ale u auta, jehož cenovka začíná na částce přesahující milion korun (1 069 900 Kč za nejslabší 2.0 TDI) by se nemuselo připlácet třeba za vícezónovou klimatizaci nebo elektricky sklopná zpětná zrcátka.

Technické údaje: Audi A4 Allroad 3.0 TDI
Cena:     1 099 917 (bez DPH)
MOTOR   
Charakteristika:     naftový šestiválec
Maximální výkon:     160 kW/ 4000-5000 ot./min.
Maximální točivý moment:     400 Nm/ 1250-3750 ot./min.
DYNAMIKA A SPOTŘEBA   
Maximální rychlost:     231 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     6,6 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     5,4-5,6/5,08-5,2/5,1-5,3/100 km
Emise CO2:     137-143 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4933/1874/1455 mm
Rozvor:     2912 mm
Objem zavazadlového prostoru:     505 l
Pohotovostní hmotnost:     1765 kg

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího