S-Cross po faceliftu zkrásněl a stále zůstává jedním z nejschopnějších malých SUV na trhu. Jen v interiéru má ještě rezervy.

 

 

Malá čtyřkolka SX4 patřila nejen v Česku k hodně populárním autům. Jen těžko se tehdy (premiéra v roce 2006) hledalo auto, které při kompaktních vnějších rozměrech umělo nabídnout pohon všech kol. Nová generace, která před třemi lety změnila jméno na S-Cross, přinesla řadu úprav, ale už si tak dobře mezi zákazníky nevedla. Jen namátkou, zatímco v roce 2010 se v ČR nově registrovalo 1 295 kusů SX4, S-Crossu v roce 2015 jen 336.
SX4_2Samozřejmě, že mezitím výrazně narostl počet konkurentů. Ale jedním z faktorů, který na to rovněž mohl mít podstatný vliv, byl design. S-Cross dostal na můj vkus nepříliš pěknou přední masku a působil spíš levně než atraktivně. Zato teď působí chromovaná maska chladiče s deseti vertikálními lamelami o hodně líp.
Dosavadní atmosférický čtyřválec 1.6 VVT nahradily dva přeplňované motory s přímým vstřikováním: 1.0 BoosterJet (82 kW) a  1.4 BoosterJet (103 kW).  Testovali jsme druhý zmíněný, se kterým auto sice patří mezi ty pomalejší ve zrychlení, ale naopak nejúspornější. Když je ale potřeba, má síly na předjíždění dost, zejména ve středních otáčkách. Při běžné jízdě o něm ale prakticky nevíte, je dobře odhlučněný a prostý turboefektu. Papírová spotřeba má hodnotu 5,6 l/100 km, my jsme skončili na hodnotě 6,7.
Pokud si zvolíte pohon 4x4, dostanete systém All-Grip se čtyřmi režimy (auto, sport, snow, lock). V tom posledním si řidiči může do 60 km/h „zamknout“ pohon všech kol, což je v této třídě unikátní a s S-Crossem se tak nemusíte bát, že uvíznete. SX4_4I přes světlou výšku 180 mm se auto na silnici chová spíš jako hatchback než SUV a i přes trošku tvrdší naladění je dostatečně pohodlné. Ve skloubení přijatelných vlastností na silnici, skvělých v terénu a bohatého vnitřního prostoru (430 litrů pro náklad) tak tenhle malý samuraj těžko hledá konkurenci.
Jediná výhrada, ale zato dost podstatná, směřuje k informačnímu systému. Kromě toho, že zatím neumí česky, se palubní počítač na dnešní dobu nepochopitelně ovládá přes kolíček u budíků. Uprostřed palubní desky přitom je dotyková sedmipalcová obrazovka. I ta má ale své mouchy, například v ovládání hlasitosti nebo v tom, že obraz navigace je docela úzký, protože kus obrazovky si pro sebe „berou“ další doplňkové informace.
 


 

Technické údaje: Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 4×4 AllGrip
Cena od:     423 884 Kč (bez DPH)
MOTOR
Charakteristika:     benzinový čtyřválec
Maximální výkon:     103 kW/5500 ot./min.
Maximální točivý moment:     220/1500-4000 ot./min
DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost:     200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     10,2 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     6,6/5,2/5,6 l/100 km
Emise CO2:     127 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4300/1785/1580 mm
Rozvor:     2600 mm
Objem zavazadlového prostoru:     430 l
Pohotovostní hmotnost:     1 290-1 315 kg

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího