Nová generace A4 je typickým představitelem modelové politiky Audi posledních let – zvenku změny téměř nepatrné, uvnitř velmi podstatné.

Na první pohled se na autě mezigeneračně moc nezměnilo. Změny tu ale přesto jsou – zostřené linie, jiné světlomety, ale především na pohled neviditelné úpravy jako další otvory pro proudění vzduchu k podběhům nebo nový střešní spoiler. Právě díky tomu se povedlo srazit součinitel aerodynamického odporu vzduchu na 0,23 v případě limuzíny a 0,26 v případě kombíku, což jsou nejlepší hodnoty mezi konkurenty.

Prostornější interiér
Audi A4 bylo vždycky symbolem kvality a perfektně fungujícího manažerského stroje, ale kromě vysoké ceny trpělo podprůměrnými rozměry interiéru. To se ale nyní změnilo, a prostoru pro cestující přibylo ve všech směrech, vzadu před koleny je například o 23 mm více místa. Pohodlně se v autě svezou čtyři osoby, tu pátou by hodně utlačoval mohutný středový tunel. Za nízko položenou nákladovou hranou najdete prostor o velikosti 505 litrů, což je víc, než nabídne konkurenční Mercedes nebo BMW.
Palubní deska v Audi asi nikdy nebude budit žádné emoce, ale naopak její lety vypilovaná ergonomie potěší všechny perfekcionisty. Ovládání je jasné a přehledné, kvalita zpracování vzorová. Nechybí množství asistenčních systémů, pokud bych měl ze všech moderních inovací vyzdvihnout jednu, pak je to příplatkový „virtuální kokpit“. Na celé ploše jinak vyhrazené klasickým budíkům je velký LCD displej, zobrazujících všechny důležité údaje, jejichž rozložení se dá měnit, případně sem lze promítat i navigační mapu. Zobrazení je naprosto plynulé, například jen pohyb ručičky otáčkoměru je vypočítáván 60krát za sekundu.

Zasloužené pochvala
Až o 120 kilogramů meziročně klesla hmotnost auta, což přispělo jak ke snížení spotřeby, tak ke zlepšení jízdních vlastností. Ty nelze označit jinak než jako perfektní. Majitel si při koupi může zvolit buď komfortní nebo sportovní podvozek, případně adaptivní tlumiče. Právě ty jsme měli k dispozici v testovacím voze a výsledkem byl naprosto bezchybný zážitek jak z hlediska dynamiky, tak komfortu.
Řadu lidí potěší, že v nabídce zůstal i třílitrový naftový šestiválec, nejprodávanější ale nejspíš bude klasický dvoulitr TDI se 110 kW. Slibované průměrné spotřeby 4,0 l/100 km asi těžko dosáhnete, ale i námi dosažených 5,5 je vzhledem k dynamice motoru velmi solidní.


Technické údaje: Audi A4 Avant 2.0 TDI
Cena od:     785 868 Kč (bez DPH)

MOTOR   
Charakteristika:     naftový přeplňovaný čtyřválec
Maximální výkon:     110 kW/ 3250-4200 ot./min.
Maximální točivý moment:     320 Nm/ 1500-3250 ot./min.

DYNAMIKA A SPOTŘEBA   
Maximální rychlost:     215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     9,2 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     4,8/3,6/4,0 l/100 km
Emise CO2:     104 g/km

ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4725/1842/1434 mm
Rozvor:     2820 mm
Objem zavazadlového prostoru:     505 l
Pohotovostní hmotnost:     1550 kg