Druhá generace vlajkové lodi automobilky Volvo je na trhu už pěknou řádku let. Volvo S80 se nedávno dočkalo lehkého faceliftu, který mu přinesl pozměněnou příď, nové motory a drobné změny v interiéru.

Volvo S80 je korábem silnic jak se patří. Nic na tom nezmění ani fakt, že už nám možná trochu zastarává, což se u Volva pokusili změnit lehkým faceliftem. Jak už jsme si zvykli, podobné zásahy přicházejí s potřebou nejen omladit vůz, ale i sjednotit designový jazyk napříč celým modelovým spektrem. Nejinak tomu bylo u modelu S80, jehož maska se zakulatila a nabrala směr založený řadou XC60 a později přebraný novými generacemi vozů S60 či V40. Drobná retuš „es-osmdesátce“ přidala ještě něco na eleganci a majestátnosti, naopak změny v interiéru v čele s novou digitální přístrojovkou též převzatou z modelů XC60 či S60 ubraly modelu na stylu a přidaly na modernosti.

Volvo S80Pod kapotou testované verze se objevil čtyřválec o objemu dvou litrů s výkonem 180 kW, který v nabídce nahradil dříve používaný pětiválec. Na tomto místě ale netřeba smutnit, jelikož projev nového motoru je navýsost uspokojující. Motor má nejen dostatek výkonu, ale především sametový a vyrovnaný chod. Dynamika je u poměrně těžkého  vozu opravdu až zarážející, když vozu nedochází dech ani ve vyšších rychlostech. Skvělá je i spolupráce s novou osmistupňovou automatickou převodovkou, která řadí rychle a takřka nepozorovaně. Trochu vyšší je pochopitelně spotřeba, se kterou se budete uváděným hodnotám spotřeby velmi těžko byť jen přibližovat. Jezdit za sedm litrů chce trochu úsilí, pokud zabrousíte do města či využijete poskytovaný dynamický potenciál, počítejte se spotřebou až 10 litrů.

Volvo S80S pochvalou vyjde z našeho testu nastavení podvozku Volva S80. Zde je v souladu s nároky na vyšší střední třídu vše podřízeno komfortu a podvozek dokáže i na použitých osmnáctipalcových kolech žehlit velké množství z nástrah českých silnic. Daní za poměrně vysoký výkon, zvolený pohon přední nápravy  a poskytovanou dynamiku je poměrně silné tahání za volant při prudší akceleraci, ovšem kdo by se chtěl tohoto vyvarovat, musel by sáhnout po silnější verzi T6, která je již k dispozici s pohonem všech kol. Cena testovaného modelu roste od hranice 1 157 000 Kč při výbavě Momentum a vrcholí výbavou Summum v ceně 1 226 200 Kč.

 

Technické údaje: Volvo S80 T5

Cena od: 1 157 000 Kč

 

MOTOR    

Charakteristika: benzinový přeplňovaný čtyřválec

Maximální výkon: 180 kW/5500 ot./min.

Maximální točivý moment: 350 Nm/ 1500-4800 ot./min.

 

DYNAMIKA A SPOTŘEBA    

Maximální rychlost: 230 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 6,5 s

Kombinovaná spotřeba: 6,2 l/100 km

Emise CO2: 144 g/km

 

ROZMĚRY

Délka/šířka/výška: 4854/1861/1493 mm

Rozvor: 2835 mm

Objem zavazadlového prostoru: 480 l

Pohotovostní hmotnost: 1711 kg

 

View the embedded image gallery online at:
http://e-flotila.cz/testy/1061-test-volvo-s80#sigFreeId54b15b2a4a