Prostorné automobily segmentu MPV pomalu vyklízejí místo současnému hitu: pseudoterénním SUV. Nejnověji na tento trend zareagovala automobilka Peugeot, která svůj rodinný dostavník, model 5008, přetransformovala na "esúvéčko" se stejným jménem. Novinku jsme postavili proti dnes už zavedené konkurenci stejné třídy: Škodě Kodiaq a letitému Mitsubishi Outlander.

Novou generaci Grand Scenicu naštěstí nezasáhla vlna crossoverizace a je dál tím MPV, na které jsme si zvykli. Nejvýraznější změnou prošel design a překvapí dvacetipalcová kola ve standardu.

Kdybych tvrdil, že chápu smysl tohohle auta, asi bych lhal. Tohle Mini je už spíš „maxi“, ale umí jedinečným způsobem spojit praktičnost s elegancí.

Automobilky Toyota, Peugeot a Citroën nespolupracují jen při výrobě minivozů z Kolína, ale také v oblasti dodávek. Vyzkoušeli jsme na českých silnicích nepříliš zastoupenou Toyotu Proace.

Kombík nižší střední třídy je oblíbeným firemním vozem, který je i hojně využívaným zaměstnaneckým benefitem. Ve společném testu magazínů Flotila a AUTO DNES jsme proti sobě postavili tři vozy z jižních částí Evropy, všechny se slabšími dieselovými motory od 81 do 88 kW. A byli jsme poměrně dost překvapeni. Všichni soupeři byli totiž tak vyrovnaní, že najít mezi nimi vítěze nebylo vůbec jednoduché.

Tohle auto určitě hrálo ve Hvězdných válkách, jen si nemůžu vzpomenout, v jakém díle.

Úsporná auta jsou ve velké většině vzhledově trochu „divná“. Kia ovšem navrhla designově opravdu velmi povedený crossover. Nechtěli bychom ale přece jen spalovací motor?

Jestli se vám líbí BMW X6, bude se vám líbit i X4. Tak jednoduché to je. Ale neznamená to, že X4 je pouhou zmenšeninou svého většího sourozence.

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její české ceny začínají zhruba o 100 tisíc níže než konkurenční Ford Mondeo nebo VW Passat.

Dát na první místo velikost vnitřního prostoru není nic nového, ale tam, kde jiní selhali, nabídne BMW 3 GT i vyvážené jízdní vlastnosti a úsporné motory. Smířit se musíte jen s jeho designem.

Svezli jsme se s kombi verzí Fiatu Tipo a směle můžeme říct, že na český trh přichází kombík, který má velkou šanci nabídnout nejlepší poměr cena/výkon. Jeho 550 litrů zavazadlového prostoru můžete mít už od 329 900 Kč.

Mercedesu je občas vytýkán konzervativní přístup k designu. Tohle auto ale rozhodně nudné není.

Pátá generace Nissanu Micra změnila v podstatě všechno, co mohla – především design a rozměry. Navíc nabídne prémiovou hudební aparaturu. V Česku se začne prodávat až v dubnu, ale my jsme ji otestovali už nyní.

Nižší střední třída je nejprodávanější kategorií automobilů v České republice a stále více do ni proniká trend nasazování maloobjemových tříválcových motorů. Proti novinkám v podobě Opelu Astra 1.0 Turbo a modelu Kia cee´d 1.0 T-GDI jsme postavili domácí Škodu Rapid Spaceback. Jak v testu připravovaném ve spolupráci s MF Dnes domácí favorit obstojí?

Sice předražené, ale povedené auto pro každou cestu se od letoška prodává v nové generaci.

S-Cross po faceliftu zkrásněl a stále zůstává jedním z nejschopnějších malých SUV na trhu. Jen v interiéru má ještě rezervy.

Nový Citroën Jumpy je jedním z našich nemilejších překvapení tohoto roku. Jde o velmi příjemnou dodávku, která může směle konkurovat ikonám jako je Mercedes Vito či VW Transporter.

Otloukánci energetických společností, lesníků a pomocníci na stavbách či v horských oblastech se mění. Stále větší důraz kladou na komfort a stále více se podbízejí i aktivně žijící klientele. Letos řada z nich dorazila v nové generaci a přibylo i několik novinek. Postavili jsme proti sobě nejzajímavější z nich.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího