Nová generace Renaultu Master nepřinesla jen upravenou vizáž automobilu, ale především nepřeberné množství nabízených verzí. Ty vyjdou vstříc takřka každému a velký výběr podvozků ocení i výrobci nejrůznějších nástaveb.

Při pohledu na  nový master si nelze nevšimnout pozměněného designu přední části, která tento užitkový automobil přibližuje designovému směru osobních vozů Renault. Zejména výrazná maska chladiče poskytuje masteru velmi robustní vzezření, naopak zpracování boků a zádě hlásá až na několik prolisů cosi o přísné účelovosti.

 

Interiér s několika výtkami

renault master 4Několik změn zaznamenala nová generace pochopitelně i uvnitř, tedy v kabině. Zásahy se nesly ve  znamení vylepšení ergonomie, což pocítí jak samotný řidič, tak i jeho jeden či dva spolujezdci. O tom, že se za volantem velkého masteru budete cítit téměř jako uvnitř osobního vozu, netřeba pochybovat. Napovídají tomu i využité materiály a dotažená přehlednost i ergonomie, která ale nepozbyla několika prohřešků. Výsuvný držák na dokumenty na palubní desce je sice pro řidiče provádějícího rozvoz užitečnou záležitostí, ale donutil umístit displej rádia na místo vnitřního zpětného zrcátka. Kdo chce ladit rádio, bude muset neustále sledovat tyto dva od sebe velmi vzdálené body. V těsné blízkosti tohoto displeje našel své místo i  spínač výstražného blikání, jehož umístění jsem kritizoval už v  minulém testu spřízněného modelu Opel Movano. Pochválit naopak musím funkci příplatkového sedadla řidiče s  pneumatickým odpružením či centrální zamykání vozu s  dálkovým ovládáním v  klíči a  hands free přívěskem. Byť uchycení pásu bylo v  případě zmíněného sedadlo provedeno mírně „humpoláckým“ stylem a  při nastupování s  ním mé stehno pravidelně svádělo vcelku nerovný a nespravedlivý boj.

 

Motory na jedničku

Pokud ode mě utrpěl interiér v  předchozí pasáži několika výtek, u  pohonné jednotky se tomu tak nestane. Pod kapotou naší skříňové verze ve specii kaci L2H2 pracoval nejslabší agregát z nabídky, tedy 74 kW verze motoru 2.3 dCi. Tento motor se v  průběhu testu vůbec neztratil, jde o  moderní čtyřválcový turbodiesel se systémem vstřikování comon-rail, který poskytuje automobilu solidní točivý moment 285 Nm, dostupných v širokém spektru otáček. Vstříc vám vyjde i nakrátko odstupňovaná šestistupňová převodovka s  dlouhý šestým převodovým stupněm, který zase pomůže snížit spotřebu při delších dálničních přesunech. Komu by byla nejslabší stokoňová varianta málo, může sáhnout po  dalších dvou výkonových verzí, jež nabízejí 92 a  107 kW. Zatímco nejslabší variantu lze kombinovat pouze s náhonem na přední kola, silnější verze motoru 2.3 dCi jsou dostupné i s náhonem zadní nápravy. Velmi zajímavou variantou pro řadu i rem je i  možnost opatření dvoumontáží.

 

Vybere si každý

renault master 6Testovaný Master Furgon L2H2P2, tedy provedení střední skříně se zvýšenou střechou a  rozvorem 3682 mm, nabízí užitečnou hmotnost 1276 kg a  nákladový prostor 10,8 m3. Nákladní prostor nabízí velmi dobrý přístup, kterému vyjdou vstříc jak velké boční posuvné dveře, tak i  solidně obestavěný nákladový prostor. Zadní dveře s možností aretace v poloze 270° zase pomohou při manipulaci v menších prostorách.

Kdo by ocenil jinou specifikaci, může volit z dalších třech různých délek, výšek a rozvorů, jejichž kombinace nabídnou objem nákladového prostoru od 8 až do 17 m3. Užitečné zatížení nabídne vše od  855 kg do  2215 kg v  případě verze L3H2P5 s poháněnou zadní ná-pravou a motorem o výkonu 150 koní. Komu by nevyhovovala verze Furgon, může sáhnout po dalších alternativách modelu

renault master 3Master, které nabízejí i  Furgon v provedení dvoukabina, Master v  provedení skříňová nástavba, podvozek, plošina, dvoukabina, valník, valník dvoukabina, sklopný valník a sklopný valník dvoukabina. Nosnost v případě volby podvozků dosahuje až 2495 kg.

Vedle šetrných motorů se spotřebou 7,8 l/100 km u  naší testované verze slibuje Renault i  další snižování servisních nákladů. Za  tímto účelem prodloužil interval výměny oleje na  40  000 km nebo dva roky a výměnu chladicí kapaliny prodloužil ze 20 na  160 tisíc km. Finanční úspory přináší také rozvod bezúdržbovým řetězem a o 20 % prodloužená životnost brzdových destiček. Renault navíc poskytuje výhodné podmínky pro firemní klientelu již od  prvního vozu a  dodatečnou slevu 40 000 Kč a tříletou záruku až do 120 000 km při financování s Renault Finance.

 

Automobilka doporučuje:

Katerina Vaněčková, vedoucí oddělení fleet prodejů, Renault ČR

Nová generace modelu Renault Master je pro nás klíčovou v segmentu třídy lehkých užitkových vozidel. Portfolio 171 nabízených verzí je nejširším na trhu. Nabídka možných přestaveb z výroby obsahuje mimo skříňové nástavby, sklopné valníky / valníky včetně dvoukabiny, také verzi furgon dvoukabina či 17 místný BUS. Motory euro 4 i euro 5, spolu s předním či zadním pohonem, tvoří ucelenou nabídku tohoto modelu. Naše prodejní síť, včetně 11 specializovaných Business center, pak poskytuje komplexní prodejní a poprodejní služby. Renault Master je tak řešením pro každý typ podnikání.

 

Renault Master Furgon L2H2P2 2.3 dCi

Cena od:  528 900 Kč (bez DPH)

MOTOR

Charakteristika: přeplňovaný řadový čtyřválec

Maximální výkon: 74 kW/3500 ot./min

Maximální točivý moment: 285 Nm/1250 ot./min

DYNAMIKA A SPOTŘEBA

Spotřeba (město/mimo/kombi): 9,3/7,0/7,8 l/100 km

Emise CO2: 207 g/km

ROZMĚRY

Délka/šířka/výška: 5548/2070/2495 mm

Rozvor: 3682 mm

Nákladový prostor: 10,8 m3

Celková/užitečná hmotnost: 2024/1276 kg

DALŠÍ MOTORIZACE

2.3 dCi (92 kW)

2.3 dCi (107 kW)

 

{gallery}automobil_ve_firme/Renault_Master{/gallery}