Odeznívající ekonomická krize přináší do řady společností otázky, jak správně a efektivně provozovat firemní autopark. Je na tom Česko jinak, než zbytek Evropy?

Strategický přístup v otázce řízení vozového parku je v dnešní době stále více či méně podceňován. Jasně upravený dlouhodobý předpis s konkrétními pravidly pro řízení vozového parku dokáže být z pohledu managementu firmy nebo flotilového specialisty vítaným a často i nezbytným pomocníkem.

Poptávka po užitkových vozidlech i autobusech v Evropě nepřetržitě rostla od roku 2002. Na přelomu let 2008 a 2009 se však vzestupný trend v důsledku globální finanční krize náhle zastavil a následoval prudký pád. Z toho se sektor nákladní dopravy zotavuje jen pozvolna.

Jistě se vám to už někdy stalo. Jedete podle předpisů po silnici, ale řidič jiného vozu má dojem, že ho nehorázně zdržujete. Při nejbližší příležitosti udělá myšku, a jakmile se zařadí před vaše vozidlo, prudce sešlápne brzdu. Jak se proti takovému chování bránit?

S koncem zimy a začátkem jara by si řidiči měli dávat větší pozor na divokou zvěř.  Změna času přináší zvýšenou pravděpodobnost střetu se zvěří o desítky procent! Jak se k této problematice staví zdejší pojišťovny?

Operativní leasing již na českém trhu figuruje přes jedenáct let. Potencionální zákazníci tak měli již dostatek času k pochopení jeho předností a nedostatků včetně případných rizik. Realita však napovídá, že se většina klientů stále orientuje zejména na cenu, která ale není jediným klíčovým faktorem ovlivňujícím výhodnost tohoto produktu.

Vývoj ve financování vozových parků prochází poslední roky proměnou. Prudce klesá podíl finančního leasingu a zároveň roste počet firem, které při správě vozového využívají outsourcing - tedy operativní leasing s fullservisem.

V březnu 1981 byl světové veřejnosti poprvé představen airbag s předpínačem bezpečnostního pásu. Airbag od té doby zachránil tisíce lidských životů a nyní slaví své jubileum.

Loňský rok přinesl oživení ekonomiky i růst poptávky po nebankovních produktech. Zároveň leasingové společnosti začaly stále více nabízet vedle leasingu také spotřebitelské úvěry. Jaký je trend a jak si v budoucnu pořídíme např. automobil?

 

Řada vozových parků postrádá jakoukoli unifikaci, což značně komplikuje nejen jejich efektivní řízení, ale i následný odprodej. Jaké cesty vedou k úspěšnému prodeji vozového parku, nebo jen jeho menší části?