Zhruba 25% řidičů by ve firmě uvítalo nasazení autonomních vozů – tedy těch, které jezdí bez řidiče. Ukázal to průzkum společnosti Lex Autolease.

Už od 1. září nebude možné koupit nové auto, které neplní Euro 6. Mnoho výrobců už dříve avizovalo, že normu Euro 6 nebudou moci splnit bez použití látky označované jako AdBlue. Odborníci upozorňují, že s příchodem nové emisní normy pravděpodobně dojde ke zvýšení TCO u firemních automobilů, a je nutné proškolit řidiče.

Chcete, aby vaše firemní auto vypadalo lépe, než ostatní? Potom většinou postavíte vůz na paprsková kola z lehkých slitin, kterých je dnes na výběr nepřeberné množství. Leštěné, lakované a více dílné, to jsou nejčastěji používané druhy. Má to ale háček – jsou drahé na pořízení i případné opravy.

Společnost  Flexed přišla se zajímavým zjištěním - 99% řidičů ignoruje houkání alarmu ve svých služebních vozech. Zloděje totiž většinou neodradí a než se k houkajícímu autu dostane jeho majitel, většinou už bývá pozdě.

Jeden ze sedmi firemních řidičů je toho názoru, že číst a odesílat textové zprávy během řízení nepředstavuje žádný problém pro bezpečnost silničního provozu. Ukázal to průzkum společnosti AA.

Pokud se řidiči na palubní desce rozsvítí nějaká varovná kontrolka, většina jich míří do servisu. Týká se to například i varovné kontrolky upozorňující na problém s filtrem pevných částic. Odborníci z autoservisů ale upozorňují na skutečnost, že většinou se nejedná o problém s filtrem samotným, ale s jinými částmi vozidla.

Výzkum provedený společností Chargemaster ukázal zajímavý fakt – 90 % plug-in hybridů jejich řidič dobíjí ze zásuvky doma, o veřejná dobíjecí místa příliš zájem není.

Firemní auto má pod kapotou naftový motor, tak zní dlouhou dobu zavedené „pravidlo“. Nedávný průzkum společnosti CLM však ukázal, že dieselová auta už při nákupu tak jednoznačně nevítězí.

Více jak polovina firemních zaměstnanců (65%) při služebních cestách nedodržuje pravidelné bezpečnostní přestávky po každých dvou hodinách strávených za volantem. Každý desátý z nich dokonce v průběhu jízdy nezastaví vůbec, pokud to není opravdu nutné.

Více než 76% nových aut u nás kupují firmy, a v zahraničí je to velmi podobné. Jak jsou na tom vybrané evropské země se zdaněním?