Autokamery jsou mediálně vděčné téma, většina diskusí kolem nich se ale týká zveřejňování záznamů na internetu. Redakce Flotily se zajímala spíš o to, nakolik k záznamům přihlížejí pojišťovny nebo soudy při rozhodování o viníkovi dopravní nehody.

Na českém leasingovém trhu se v poslední době objevují nové flexibilní nabídky. Příkladem je leasing na dobu kratší než rok, při kterém mohou firmy auto vrátit i před uplynutí předem dohodnuté doby. Při předčasném vrácení vozu neplatí společnosti žádný další poplatek a počítá se jen doba skutečného zapůjčení vozu. Podle odborníků flexibilní nabídku umožňuje konkurence na trhu.

Vyplývá to z průzkumu sestaveného na základě ukazatele LeasePlan Car Cost Index, který zahrnuje veškeré náklady na vlastnictví a provoz osobního vozidla. Vůbec s největšími výdaji musí počítat majitelé benzinových vozů v Norsku. Naftové auto se nejvíce prodraží Nizozemcům, kteří na ně v průměru vynaloží 695 eur, což je 18 800 korun. U nás náklady činí 396 eur, tedy 10 700 korun.

Obliba operativního leasingu mezi tuzemskými firmami stále roste. Službu využívají zejména na rozšíření a údržbu svého vozového parku, výjimkou není ale ani dlouhodobý pronájem IT techniky či mobilních telefonů. Vedle efektivnější správy firemních nákladů si podniky operativní leasing pochvalují i díky doplňkovému servisu, který by při vlastní koupi produktu zpravidla neměli.

Z průzkumu společnosti SC&C mezi 203 fleetovými manažery vyplývá, že firmy při výběru financování preferují nejnižší splátky před přidanými hodnotami, mezi které může patřit servis, pojištění a telematika. Až 45 % flleet manažerů navíc přiznává, že při výběru vozů oslovují leasingovou společnost, se kterou mají dobré zkušenosti a další společnosti si nechávají v záloze.

Vyhlašujeme nominace pro již třináctý ročník ankety Flotila roku. Letos poprvé s kategorií FLOTILOVÁ NOVINKA ROKU i v kategorii užitkových vozů. Hlasujte a vyhrajte tablet Samsung Galaxy Tab S2. Uzávěrka hlasování se blíží.

Velký zájem i polemiku vzbudil náš nedávný článek, který se zabýval problematikou referentských řidičů a jejich školení. Celá problematika ke kvůli složitosti legislativy a různých používaných termínů natolik složitá, že právem patří do rubriky našeho magazínu o nesmyslech bránících podnikání.

Pojišťovny ve Velké Británii bijí na poplach. Vyplácejí totiž stále víc za škody způsobené při parkování. Jak je to v České republice?

Klíčem k úsporné správě vozového parku není pouze výhodný nákup a prodej vozidel, ale i jejich ekonomický provoz. Jeho nedílnou součástí je i účet za palivo, který se na celkových nákladech na provoz podílí významným procentem. Přestože existuje telematika a další reportní systémy, pomocí kterých je možné ekonomičnost jízdy kontrolovat, 72 % fleet manažerů v Česku se přiznává k tomu, že tyto nástroje nepoužívá.

„Potvrzení o školení odborné způsobilosti řidičů“ – kolik řidičů referentských vozidel ho má u svých dokladů a každý rok absolvuje přezkoušení? Podle nás většina. Ve skutečnosti ale povinné není! Redakci Flotily to potvrdilo jak ministerstvo práce a sociálních věcí, tak ministerstvo dopravy.