Obliba operativního leasingu mezi tuzemskými firmami stále roste. Službu využívají zejména na rozšíření a údržbu svého vozového parku, výjimkou není ale ani dlouhodobý pronájem IT techniky či mobilních telefonů. Vedle efektivnější správy firemních nákladů si podniky operativní leasing pochvalují i díky doplňkovému servisu, který by při vlastní koupi produktu zpravidla neměli.

Z průzkumu společnosti SC&C mezi 203 fleetovými manažery vyplývá, že firmy při výběru financování preferují nejnižší splátky před přidanými hodnotami, mezi které může patřit servis, pojištění a telematika. Až 45 % flleet manažerů navíc přiznává, že při výběru vozů oslovují leasingovou společnost, se kterou mají dobré zkušenosti a další společnosti si nechávají v záloze.

Vyhlašujeme nominace pro již třináctý ročník ankety Flotila roku. Letos poprvé s kategorií FLOTILOVÁ NOVINKA ROKU i v kategorii užitkových vozů. Hlasujte a vyhrajte tablet Samsung Galaxy Tab S2. Uzávěrka hlasování se blíží.

Velký zájem i polemiku vzbudil náš nedávný článek, který se zabýval problematikou referentských řidičů a jejich školení. Celá problematika ke kvůli složitosti legislativy a různých používaných termínů natolik složitá, že právem patří do rubriky našeho magazínu o nesmyslech bránících podnikání.

Pojišťovny ve Velké Británii bijí na poplach. Vyplácejí totiž stále víc za škody způsobené při parkování. Jak je to v České republice?

Klíčem k úsporné správě vozového parku není pouze výhodný nákup a prodej vozidel, ale i jejich ekonomický provoz. Jeho nedílnou součástí je i účet za palivo, který se na celkových nákladech na provoz podílí významným procentem. Přestože existuje telematika a další reportní systémy, pomocí kterých je možné ekonomičnost jízdy kontrolovat, 72 % fleet manažerů v Česku se přiznává k tomu, že tyto nástroje nepoužívá.

„Potvrzení o školení odborné způsobilosti řidičů“ – kolik řidičů referentských vozidel ho má u svých dokladů a každý rok absolvuje přezkoušení? Podle nás většina. Ve skutečnosti ale povinné není! Redakci Flotily to potvrdilo jak ministerstvo práce a sociálních věcí, tak ministerstvo dopravy.

Průměrné stáří tuzemského vozového parku se neustále zvyšuje a aktuálně dosahuje téměř 15 let. Vláda proto chystá motivační bonus za likvidaci přestárlých automobilů.

České firmy ve svých autoparcích preferují i nadále především naftový pohon. Tento trend má pokračovat i přes loňskou aféru dieselgate, která v souvislosti s Volkswagenem zasáhla světový trh.

Firemní vůz je nejdůležitějším benefitem pro zaměstnance do 25 let, zjistil průzkum značky Škoda ve Velké Británii.