Britský importér značky KIA vyzpovídal 150 fleetových manažerů na téma, jak elektrické a hybridní vozy ovlivní jejich firemní politiku nákupu aut. Ukázalo se, že většina firem s nákupem těchto vozů reálně počítá. Na rozdíl od České republiky, kde se firmy od dieselů vracejí k benzinovým motorům.

Diesely mají momentálně špatnou pověst a jejich prodeje klesají. Řada firem uvažuje o jejich nahrazení plug-in hybridy, jejichž nabídka se stále rozšiřuje. I první škodovka na elektřinu bude v roce 2019 plug-in hybridní superb. Aby ale tyto vozy nepřinesly naopak zvýšené náklady na pohonné hmoty a vyšší emise, je třeba důrazně změnit firemní správu vozového parku.

Ani nejmodernější technologie pro on-line propojení nevymýtily používání mobilu za volantem. Průzkum odhalil, že 43 procent řidičů bere za jízdy telefon do ruky v souvislosti se zaměstnáním.

Letos v květnu oznámilo ministerstvo financí výsledky výběrového řízení na Dynamický nákupní systém, prostřednictvím kterého má stát během čtyř let nakoupit centrálně vozy za 868 milionů korun. Po více než čtyřech měsících jím proběhla zakázka na jediné auto, a to ještě úplně jinak, než ministerstvo původně uvažovalo.

Obliba vozů na alternativní pohony v Česku roste a zdá se, že se tak děje na úkor dieselových automobilů. Zároveň je ale třeba dodat, že podíl dieselů na celkových prodejích je 40 %, zatímco všechny alternativy dají dohromady sotva 2,5 %.

Že bourají častěji mladší řidiči než starší je známá věc, stejně jako většina lidí předpokládá, že víc nehod způsobí firemní šoféři než privátní. Je tomu skutečně tak a proč?

Jak předcházet vážným zraněním v zaměstnání a při řízení v době výkonu práce? Třeba využitím speciálních programů pro profesionální řidiče. Anebo jen poučením se ze statistiky, která říká, že úrazy se nejčastěji stávají řidičům ve věku nad 50 let během letních měsíců.

Řidiči referentských vozidel za volantem často načítají i desetitísíce kilometrů ročně, ostatně stejně jako manažeři na vysokých vedoucích pozicích. Motivují firmy své řidiče k beztrestné jízdě? Většinou je tou největší motivací samotná pokuta. Ale existují i výjimky.

Pořídit do firmy flotilu fabií nebo octavií je sázka na jistotu. Ale pořídit si Audi nebo BMW? Pomůže to firma nebo uškodí?

Zahajujeme novou rubriku našeho magazínu, ve které odpovídají naši odborníci na vaše dotazy. V prvním díle zodpovíme dotaz, jak nejlépe financovat menší flotilu nových aut. Odpovídá Jan Sedláček, ředitel oddělení Fleet a remarketing ze společnosti Volkswagen Financial Services.