České firmy věří CNG. Udělali jsme průzkum mezi padesátkou z nich a výsledek je evidentní. Kdo vsadil ve svém fleetu na zemní plyn, při obnově vozového parku v tomto trendu bude pokračovat. I když... najdou se i výjimky, které potvrzují pravdilo.

Roční leasingové smlpivy sice automobilkám pomohly k vyšším prodejním číslům, ale způsobily na trhu obrovský tlak na zůstatkové hodnoty. Ty začaly padat a řada modelů se po roce prodávala i za 50 procent původní ceníkové ceny. Jaká je situace dnes?

Zpřísňující se emisní předpisy prodražují výrobu dieselových motorů a klesá i jejich popularita mezi privátními zákazníky. Podle šéfky Citroënu Lindy Jackson mají diesely stále budoucnost, rozhodnou o ní ale hlavně fleetoví zákazníci.

Podle nejnovějšího průzkumu automobilky Peugeot se řidiči nedívají při jízdě na silnici zhruba sedm procent času. Během hodinové jízdy průměrnou rychlostí 30 km/h tak nesledují cestu na délce více než tří kilometrů, což představuje třeba 32 fotbalových hřišť.

Podle výsledků průzkumu britské RAC Business zabývající se fleetovými službami 62 % oslovených firem o velikosti do 500 zaměstnanců zvažuje, že ze svého vozového parku stáhne automobily poháněné naftou.

Firma Toyota spočítala, že firma, která si do svého vozového parku nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem, ušetří za tři roky ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů až 100 tisíc korun.

Zajímavé výsledky týkající se uvažování řidičů služebních aut přinesla studie britské firmy Sewells Research & Insight. Ukazuje se, že o novém autě je velká část z nich rozhodnuta ještě dřív, než si ho osobně otestují. Vybírat si ho totiž začínají už při převzetí klíčků od toho aktuálního.

Britský importér značky KIA vyzpovídal 150 fleetových manažerů na téma, jak elektrické a hybridní vozy ovlivní jejich firemní politiku nákupu aut. Ukázalo se, že většina firem s nákupem těchto vozů reálně počítá. Na rozdíl od České republiky, kde se firmy od dieselů vracejí k benzinovým motorům.

Diesely mají momentálně špatnou pověst a jejich prodeje klesají. Řada firem uvažuje o jejich nahrazení plug-in hybridy, jejichž nabídka se stále rozšiřuje. I první škodovka na elektřinu bude v roce 2019 plug-in hybridní superb. Aby ale tyto vozy nepřinesly naopak zvýšené náklady na pohonné hmoty a vyšší emise, je třeba důrazně změnit firemní správu vozového parku.

Ani nejmodernější technologie pro on-line propojení nevymýtily používání mobilu za volantem. Průzkum odhalil, že 43 procent řidičů bere za jízdy telefon do ruky v souvislosti se zaměstnáním.