Pořídit do firmy flotilu fabií nebo octavií je sázka na jistotu. Ale pořídit si Audi nebo BMW? Pomůže to firma nebo uškodí?

 

Masově prodávaná auta všichni znají, síť servisů je většinou hustá, ceny náhradních dílů přijatelné a nikoho tím neprovokujete. Vrcholní představitelé firmy většinou mají nárok na něco lepšího, tam zdůvodnit volbu prémiové značky není takový problém.
Například společnost ESSENS, jedna z nejdynamičtějších multi-level marketingových společností v Evropě, obchodující s kosmetickými produkty a potravinovými doplňky si nedávno pořídila dvacet nových vozů BMW 320d xDrive v provedení Touring. Celkově už provozuje 38 vozidel BMW různých modelových řad a k tomu 60 Peugeotů 208. Vozy BMW jsou určeny pro vyšší management. "Sami se považujeme za prémiovou značku, a proto jsme nechtěli slevit z kvality ani při odměňování těch nejlepších z nás," řekl Flotile ředitel firmy Michal Kovář.
„Určitě by nepatřičně působilo například využívání drahého - pro každodenní účely nepříliš praktického sportovního či jinak segmentově okrajového vozu. Takové příklady pak ukazují na rozmařilost a vůči zákazníkům, stejně jako i třeba směrem k zaměstnancům působí ve většině případů nepatřičně,“ tvrdí ale Aleš Ondrůj tiskový mluvčí firem Radima Jančury, kam patří třeba Student Agency, RegioJet nebo taxislužba Tic Tac. „Pokud ale firma do své flotily služebních vozů zařadí - byť prémiový a dražší, ale praktický vůz - pro jehož využití je jasné odůvodnění (například dlouhé náročné služební cesty, potřeba mít vůz, který je vybaven komunikační technikou a umožňuje komunikační propojení s dalšími částmi firmy, vůz který má i třeba zesílené prvky aktivní nebo pasivní bezpečnosti) - tak je to naopak výhoda, protože je to součást spolehlivého fungování firmy a klíčového zázemí, o které se může opřít ve svém businessu.“

Čtěte také: Pouze jedno flotilové auto roku!

Nakoupit ale větší počet aut prémiových značek, to už finančního ředitele a fleetového manažera staví před řadu otázek. Jedna z nich se samozřejmě týká ceny, protože Mercedes za cenu Dacie nepořídíte, ale zvažovat by měli i to, jak bude taková flotila působit na zákazníky. Budou to brát jako důkaz toho, že jednají s úspěšnou firmou nebo naopak budou nabízené služby podvědomě vnímat jako drahé, když musí „uživit“ takovýhle autopark?
„Obecně lze říci, že ve státech střední a východní Evropy jsou prémiové značky vnímány jako luxus,“ potvrzuje Přemysl Žižka ze společnosti AZ MOBILITY. „Zároveň do velké míry znamenají důležitý společenský status pro uživatele vozidla. Jinými slovy jsme v tomto regionu více zatížení na to, čím, respektive jakou značkou vozidla, jezdíme. Prémiové značky jsou do firemních flotil pořizovány téměř výhradně jako benefitní vozidla. V jejich prospěch nyní hraje několik okolností: rostoucí ekonomika; vývoj na trhu práce, rozvoj operativního leasingu s pronájmy na 1-2 roky podpořený kurzovými intervencemi ČNB. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že problematikou prémiových značek se firmy zabývají a snaží se přizpůsobovat okolním podmínkám. Jednou z častých otázek je také zařazení vozidel typu SUV do vozových parků, což je podobná problematika.“

Čtěte také: Stát má nový systém na centrální nákup aut. Půjde o 868 milionů korun

U firem tak záleží na oblasti podnikání, do jaké míry se jedná o prostředí konzervativní a citlivé na vnímání toho, že si firma dovolí zařadit do vozového parku prémiové značky. Například jedna ze zmíněných firem Radima Jančury, Tic Tac, provozuje flotilu vozů značky Audi pro účely taxislužby. V tomto případě považuje firma prémiovou značku spíš za výhodu.
„Pro zákazníka je důležité, že se může vždy a za všech okolností spolehnout, že dostane jednotnou kvalitu a standard služby,“ říká Aleš Ondrůj. „To znamená, právě jednotná flotila kvalitních vozů garantující vysoký standard služeb je v tomto případě předností. Směrem k zákazníkovi aktivně komunikujeme výhodnou cenu (nejvýhodnější na trhu) v kombinaci s jednotnou flotilou kvalitních vozů Audi A6 - tedy nejlepší poměr mezi zaplacenou cenu za kilometr jízdy a poskytnutou službou. Zákazníci tak přesně vědí, co za jakou cenu mohou očekávat. Naopak právě vozy značky Audi a jednotná flotila nových vozů jsou v tomto hledisku předností.“

 

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího