Vyplývá to z průzkumu sestaveného na základě ukazatele LeasePlan Car Cost Index, který zahrnuje veškeré náklady na vlastnictví a provoz osobního vozidla. Vůbec s největšími výdaji musí počítat majitelé benzinových vozů v Norsku. Naftové auto se nejvíce prodraží Nizozemcům, kteří na ně v průměru vynaloží 695 eur, což je 18 800 korun. U nás náklady činí 396 eur, tedy 10 700 korun.

Výsledky statistiky LeasePlan Car Cost Index uvádějí, že s největšími výdaji musí počítat majitelé benzinových vozů v Norsku, kteří měsíčně vynaloží na automobil v průměru 708 eur, tedy 19 200 korun. To je téměř dvakrát více než v Maďarsku (364 eur / 9800 korun). V České republice jde o 386 eur, v přepočtu o 10 400 korun. Kromě Norů se s vysokými náklady musí smířit rovněž Italové (678 eur / 18 300 korun) nebo Dánové (673 eur / 18 200 korun).

Psali jsme také: Firmy sázejí při výběru auta na cenu a předchozí zkušenost


Naftové auto se nejvíce prodraží Nizozemcům, kteří na ně v průměru vynaloží 695 eur, což je 18 800 korun. Následují Finsko (684 eur / 18 500 korun) a Norsko (681 eur / 18 400). Na opačné straně žebříčku jsou opět Maďarsko (369 eur / 10 000 korun) a Česká republika (396 eur / 10 700 korun).
LeasePlan Car Cost Index sestavila společnost LeasePlan na základě analýzy nákladů na vlastnictví a provoz aut ve 24 evropských zemích. Pro porovnání vybrala malá vozidla, jakými jsou Opel Corsa nebo Renault Clio, i zástupce nižší střední třídy, kam patří Škoda Octavia, Volkswagen Golf či Ford Focus. Analýza počítala s náklady v prvních třech letech provozu a ročním nájezdem 20 tisíc kilometrů.

Čtěte také: Povinné školení řidičů není vůbec povinné!


Index představuje souhrn všech podstatných položek týkajících se vlastnictví a provozování nového vozidla: jedná se o pořizovací cenu, amortizaci, servis a údržbu, pojištění, daně, náklady na palivo v každé zúčastněné zemi a také na zimní pneumatiky, pokud je předepisuje místní legislativa.
Studie mimo jiné ukázala, že existuje silná korelace mezi vysokými celkovými náklady a výší daní – silniční daně a DPH. Právě z tohoto důvodu patří mezi nejdražší země Itálie, severské státy a Nizozemsko. Naopak nejnižší celkové náklady jsou ve státech s nízkým zdaněním, tedy v Maďarsku, České republice a Rumunsku. Vliv na tyto rozdíly mohou mít i silná „zelená hnutí“ v dražších zemích, což se promítá do environmentální regulace prostřednictvím daní. Například v Nizozemsku zvýší silniční dan a DPH celkové náklady na dieselový vůz až o 31 %. V Norsku se benzinový automobil prodraží na daních až o 29 % celkových nákladů.

Dále jsme psali:

- Operativní leasing je u tuzemských firem v oblibě

- České firmy preferují naftový pohon, nic na tom nezměnila ani aféra dieselgate

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího