Pneumatiky jsou čím dál větší součástí nákladů na provoz firemních vozových parků. Podle dat společnosti Chevin Fleet Management Solutions spolu s tím roste zájem o aktivnější kontrolu nad náklady za pneumatiky. Ke snížení investic do obutí vozů stačí již jednoduchá opatření.

Firemní náklady na pneumatiky rostou s tím, jak se zvětšují průměry ráfků dnešních automobilů. Manažerský vůz střední třídy jako například Škoda Superb nebo Volkswagen Passat dnes může mít litá kola o rozměru až devatenácti palců, obouvající drahé nízkoprofilové pneumatiky.

„Není to jen o tom, že větší pneumatika je dražší, ale také náchylnější k poškození, navíc je vyšší pravděpodobnost, že bude ukradena,“ řekl Ashley Sowerby, generální ředitel společnosti Chevin Fleet Management Solutions, specializující se na software pro provoz firemních flotil. „Všechny tyto faktory vedou k vyšším provozním nákladům, takže firmy se stále více snaží mít tuto oblast pod kontrolou,“ dodal.

Společnost Chevin registruje, že některé z velkých společností mění své nákupní podmínky. „Vidíme to na zvýšeném využíváním funkce porovnání cen pneumatik v našem software,“ řekl Sowerby. Firmy také více využívají softwarový modul, monitorující opotřebení pneumatik.

Podle společnosti Chevin k lepší kontrole nad náklady na pneumatiky stačí jednoduché úkony jako sledování lišících se intervalů výměn sad pneumatik u řidičů jezdících stejnými vozidly a zjišťování příčin, proč tomu tak je. Nebo určit, kteří z řidičů nejčastěji poškodí pneumatiku. Zda jde o důsledek jejich stylu jízdy nebo jiných faktorů, které lze řešit.


Čtěte také:

Průzkum: aktuální priority v řízení firemních flotil

Telematika může zlepšit chování firemních řidičů

Negativní důsledky tradičních metod řízení vozového parku