Většina fleet manažerů automaticky pořizuje do vozových parků svých firem nové vozy. Zajímavou alternativou ale mohou být zachovalé ojetiny.

Od nového vozu se očekává méně starostí spojených s jeho provozem. Stanete se prvním majitelem, vůz je zaručeně nebouraný, máte garanci od výrobce. Automobilky dnes běžně nabízí tříleté záruční doby na výskyt mechanické závady, připlatit si lze za pěti i víceleté cykly. Poměrně zásadním důvodem, proč naopak nekupovat nové auto, je jeho cena.

Jakmile vyjede nové auto z autosalonu, prakticky v ten samý okamžik ztrácí 25 až 40% své hodnoty. Druhou věcí je povinné ručení a havarijní pojištění, které na nové vozy stojí mnohem více, než na starší vozy. Oproti tomu je na trhu s ojetinami řada zachovalých zánovních vozů v dobrém stavu často za méně než poloviční ceny oproti novým.

Ač se to na první pohled nemusí zdát, koupě auta z druhé ruky přináší mimo řady rizik i několik výhod. Jednou z nich je například remarketing – prodeje ojetin několikanásobně převyšují prodeje nových aut.

Nevýhodou koupě ojetiny je, že nedostanete záruku. To se týká jak technického stavu, tak počtu najetých kilometrů a podobně. Levnější povinné ručení zase vyváží výrazně nižší odpisy v porovnání s novými auty.

Obecně lze říci, že nákup ojetého vozu do firmy se může vyplatit zákazníkům, kteří mají nízké roční nájezdy. Ti budou nejvíce profitovat z nižší kupní ceny a tím pádem i nižší ztráty hodnoty vozu. Naopak pro firemní zákazníky, jejichž vozy ročně najezdí desetitisíce kilometrů se mlže vyplatit koupě nových vozů. Zpravidla je totiž mění po třech až čtyřech letech, ve kterých kryje většinu servisních zásahů záruka od výrobce. Při výběru nového nebo ojetého automobilu jsou však na prvním místě specifické potřeby firmy.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího