Tři že čtyř oslovených firemních řidičů by rádo jezdilo bezpečnějším vozem. Mají zájem o různé asistenční a podpůrné systémy. Systémy automatického řízení ale prozatím nepodporují. Ukázal to průzkum společnosti Lex Autolease.

Průzkum, kterého se zúčastnila více než tisícovka firemních řidičů, ukázal, že celých 75% respondentů by rádo jezdilo bezpečnějšími automobily s technologiemi, které jim usnadní zvládání krizových situací.

Uvítali by například parkovací asistenty, systémy nouzového brzdění, adaptivní tempomat a podobně. Naopak autonomní vozy - tedy ty, které jezdí bez řidiče, by ráda využívala pouze čtvrtina oslovených zaměstnanců. Pokud jde o samotné firemní flotily, na otázku, zda-li by uvažovali o nákupu automaticky řízených automobilů, 32% fleetových manažerů odpovědělo, že ano. Zbylá část o jejich zavedení prozatím neuvažuje.

Nasazení autonomních vozů je v řadě firemních flotil poměrně horké téma. Jejich příznivci argumentují skutečností, že za většinou nehod stojí selhání lidského faktoru. Snížení rizika lidského pochybení by podle nich mohlo přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích - to platí zejména, pokud jde o drobné nehody při parkování, které bývají zapříčiněny chvilkovým rozptýlením nebo špatným odhadem vzdálenosti.  Automobilům řízeným počítačem se toto prakticky nestává.

Mnoho lidí také poukázalo na zajímavou výhodu, kterou jim mohou automaticky řízené vozy přinést - mohou za ně převzít řízení a odvést je domů poté, co si někde po cestě dají například pivo. 

Jejich odpůrci naopak poukazují na to, že ještě není vyřešena otázka zodpovědnosti v případě, že automaticky řízené auto způsobí dopravní nehody nebo spáchá nějaký dopravní přestupek.