Moderní automobily mají ve výbavě stále více prvků, které rozptylují řidiče při řízení. Agentura IAM apeluje na výrobce, aby především zjednodušili palubní desky.

Ještě donedávna bylo možné věnovat veškerou pozornost řidiče pouze vlastnímu řízení automobilu. Výrobci automobilů ale v poslední době vybavují své vozy stále větším počtem nových technologií. V dnešní době už si už řada motoristů nedokáže představit cestování bez satelitní navigace, multimediálních systémů, které lze propojit se smartphony, rozmáhá se také mobilní připojení k internetu.

Podle agentury IAM ale vozy nabité moderními technologiemi znamenají větší zátěž pro řidičovu schopnost koncentrace na řízení.
Odborníci volají po omezení některých funkcí, pokud je vozidlo v pohybu, výrobci automobilů by potom neměli instalovat systémy či prvky výbavy, které odvádí pozornost řidiče na déle než dvě sekundy.

Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) v USA přišla s návrhem, který by mohl zcela zakázat používání řady současných technologií v automobilech. Podle návrhů řidič nebude moci být rozptylován sledováním videí, prohlížením fotografií a čtením textu. Přístup na internetové stránky a sociální sítě má být také zakázán. Výjimku má mít používání navigace a různých parkovacích asistentů.

NHTSA mimo jiné navrhuje i omezení hlasitosti autorádií, což by mělo zajistit, aby řidič nepřeslechl varování pocházející zevnitř vozu (např. zvukový signál o nějaké závadě na vozidle), nebo třeba sirénu záchranné služby či hasičů.

V České republice se v souvislosti s touto problematikou mluví o tzv. "nevěnování se plně řízení." V případě, že je řidiči prokázáno porušení této důležité povinnosti, může být potrestán. Výše trestu je ale individuální, jelikož každá dopravní nehoda je posuzována samostatně s ohledem na okolnosti jejího vzniku a soud při tomto posuzování, zda-li došlo k naplnění znaků daného trestného činu, musí mimo jiné zkoumat existenci příčinné souvislosti mezi porušením důležité povinnosti a následkem jednání.