Příchod autonomních vozidel – tedy těch, které nepotřebují řidiče, může způsobit revoluci v současném modelu firemních vozových parků. Prohlásila to společnost Glass.

Existuje celá řada možností pravděpodobného vývoje, ale je možné, že výrobci autonomních vozů si je ponechají v přímém vlastnictví po celou dobu jeho životnosti, a budou je svým zákazníkům pronajímat.

Mladší generace spotřebitelů jsou při nákupu drahých výrobků a služeb zvyklí tyto prostředky financovat na splátky na měsíční bázi a autonomní vozy pravděpodobně tento trend ještě více urychlí. Jejich uživatelé by se mohli rozhodnout, zdali budou platit měsíční splátky, nebo se stanou součástí konsorcia, které bude mít přístup k jednomu či více vozidlům.

Na bližší odhady je ale prozatím brzy, jelikož autonomní vozy jsou prozatím ve stádiu vývoje a jízdních zkoušek. Navíc 70% oslovených firemních řidičů a správců vozových parků se jejich masového rozšíření obává.
Zbylých 30% řidičů, kteří tuto skutečnost naopak vítají, argumentují tím, že za většinou nehod stojí selhání lidského faktoru.

Zastánci počítačem řízených vozů argumentují tím, že snížení rizika lidského pochybení by mohlo přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích - to platí zejména pokud jde o drobné  nehody při parkování, které bývají zapříčiněny chvilkovým rozptýlením nebo špatným odhadem vzdálenosti.  Automobilům řízeným počítačem se toto prakticky nestává.

Jejich odpůrci naopak poukazují na to, že ještě není vyřešena otázka zodpovědnosti v případě, že automaticky řízené auto způsobí dopravní nehody nebo spáchá nějaký dopravní přestupek.