Honba za stále nižší spotřebou paliva a emisemi CO2 je hnací silou inovací v automobilovém průmyslu. Nyní přišlo také na skla.

Za posledních 10 let se prosklená plocha automobilů zvětšila o 15% a celkově představuje 30% jeho povrchu.  Jeho tloušťka se přitom snížila o 10%. Vědci aktuálně pracují na nové generaci inteligentního skla, které bude pevnější, odolnější proti poškození, lehčí a zároveň ještě tenčí.
Corning Gorilla Glass, odolné sklo, které se používá na displeje tabletů a smartphonů, bylo použito BMW v jejím sportovním modelu i8. Vyznačuje se nízkou hmotností a vysokou odolností vůči poškrábání.

Mezitím vědci z McGillovy univerzity v Kanadě vyvinuli nový typ skla, inspirovaného schránkami mořských měkkýšů, které má být až 200x odolnější než běžné sklo. Nová technologie má potenciál pro využití automobilech, jelikož dochází k mnohem menší výměně tepla mezi interiérem vozu a okolním prostředím, což podpoří funkci klimatizace, nebo v opačném případě topení.

Je velmi pravděpodobné, že výrobci automobilů budou v budoucnu využívat sklo mnohem více, než nyní. Oproti kovům je lehčí a mohlo by se tak stát podobně oblíbeným materiálem, jako jsou například kompozity z uhlíkových vláken.
Sklo nové generace má také umožnit designerům více svobody při navrhování nových modelů. Bude možné na něm použít nové zobrazovací technologie, přispívající k vyšší bezpečnosti firemních řidičů.

„Okno budoucnosti" by mělo být také levnější v porovnání s těmi současnými, jeho případné výměny tak nepřijdou zákazníky tak draho, velmi pravděpodobně si také pojišťovny budou účtovat nižší částky za jeho připojištění.
Odborníci také vidí v nové generaci čelního skla potenciální nástroj k zajištění stálého spojení mezi řidičem vozu a správcem vozového parku. Ten by měl mít možnost veškeré dění v kabině i před vozidlem, okno by tedy mohlo zastoupit některou z funkcí telematických systémů.

Sledování chování řidiče by mohl mít významný přínos pro bezpečnost silničního provozu, jelikož by bylo možné včas odhalit například neúmyslné vyjetí z jízdního pruhu, nebo přicházející únavu řidiče a adekvátně na tyto situace zareagovat.
Vědci předpokládají, že nový typ autoskla by měl přijít do výroby v horizontu tří až pěti let.