Letos v květnu oznámilo ministerstvo financí výsledky výběrového řízení na Dynamický nákupní systém, prostřednictvím kterého má stát během čtyř let nakoupit centrálně vozy za 868 milionů korun. Po více než čtyřech měsících jím proběhla zakázka na jediné auto, a to ještě úplně jinak, než ministerstvo původně uvažovalo.

Obliba vozů na alternativní pohony v Česku roste a zdá se, že se tak děje na úkor dieselových automobilů. Zároveň je ale třeba dodat, že podíl dieselů na celkových prodejích je 40 %, zatímco všechny alternativy dají dohromady sotva 2,5 %.

Že bourají častěji mladší řidiči než starší je známá věc, stejně jako většina lidí předpokládá, že víc nehod způsobí firemní šoféři než privátní. Je tomu skutečně tak a proč?

Jak předcházet vážným zraněním v zaměstnání a při řízení v době výkonu práce? Třeba využitím speciálních programů pro profesionální řidiče. Anebo jen poučením se ze statistiky, která říká, že úrazy se nejčastěji stávají řidičům ve věku nad 50 let během letních měsíců.

Řidiči referentských vozidel za volantem často načítají i desetitísíce kilometrů ročně, ostatně stejně jako manažeři na vysokých vedoucích pozicích. Motivují firmy své řidiče k beztrestné jízdě? Většinou je tou největší motivací samotná pokuta. Ale existují i výjimky.

Pořídit do firmy flotilu fabií nebo octavií je sázka na jistotu. Ale pořídit si Audi nebo BMW? Pomůže to firma nebo uškodí?

Zahajujeme novou rubriku našeho magazínu, ve které odpovídají naši odborníci na vaše dotazy. V prvním díle zodpovíme dotaz, jak nejlépe financovat menší flotilu nových aut. Odpovídá Jan Sedláček, ředitel oddělení Fleet a remarketing ze společnosti Volkswagen Financial Services.

Autokamery jsou mediálně vděčné téma, většina diskusí kolem nich se ale týká zveřejňování záznamů na internetu. Redakce Flotily se zajímala spíš o to, nakolik k záznamům přihlížejí pojišťovny nebo soudy při rozhodování o viníkovi dopravní nehody.

Na českém leasingovém trhu se v poslední době objevují nové flexibilní nabídky. Příkladem je leasing na dobu kratší než rok, při kterém mohou firmy auto vrátit i před uplynutí předem dohodnuté doby. Při předčasném vrácení vozu neplatí společnosti žádný další poplatek a počítá se jen doba skutečného zapůjčení vozu. Podle odborníků flexibilní nabídku umožňuje konkurence na trhu.

Vyplývá to z průzkumu sestaveného na základě ukazatele LeasePlan Car Cost Index, který zahrnuje veškeré náklady na vlastnictví a provoz osobního vozidla. Vůbec s největšími výdaji musí počítat majitelé benzinových vozů v Norsku. Naftové auto se nejvíce prodraží Nizozemcům, kteří na ně v průměru vynaloží 695 eur, což je 18 800 korun. U nás náklady činí 396 eur, tedy 10 700 korun.