Zahajujeme novou rubriku našeho magazínu, ve které odpovídají naši odborníci na vaše dotazy. V prvním díle zodpovíme dotaz, jak nejlépe financovat menší flotilu nových aut. Odpovídá Jan Sedláček, ředitel oddělení Fleet a remarketing ze společnosti Volkswagen Financial Services.

Autokamery jsou mediálně vděčné téma, většina diskusí kolem nich se ale týká zveřejňování záznamů na internetu. Redakce Flotily se zajímala spíš o to, nakolik k záznamům přihlížejí pojišťovny nebo soudy při rozhodování o viníkovi dopravní nehody.

Na českém leasingovém trhu se v poslední době objevují nové flexibilní nabídky. Příkladem je leasing na dobu kratší než rok, při kterém mohou firmy auto vrátit i před uplynutí předem dohodnuté doby. Při předčasném vrácení vozu neplatí společnosti žádný další poplatek a počítá se jen doba skutečného zapůjčení vozu. Podle odborníků flexibilní nabídku umožňuje konkurence na trhu.

Vyplývá to z průzkumu sestaveného na základě ukazatele LeasePlan Car Cost Index, který zahrnuje veškeré náklady na vlastnictví a provoz osobního vozidla. Vůbec s největšími výdaji musí počítat majitelé benzinových vozů v Norsku. Naftové auto se nejvíce prodraží Nizozemcům, kteří na ně v průměru vynaloží 695 eur, což je 18 800 korun. U nás náklady činí 396 eur, tedy 10 700 korun.

Obliba operativního leasingu mezi tuzemskými firmami stále roste. Službu využívají zejména na rozšíření a údržbu svého vozového parku, výjimkou není ale ani dlouhodobý pronájem IT techniky či mobilních telefonů. Vedle efektivnější správy firemních nákladů si podniky operativní leasing pochvalují i díky doplňkovému servisu, který by při vlastní koupi produktu zpravidla neměli.

Z průzkumu společnosti SC&C mezi 203 fleetovými manažery vyplývá, že firmy při výběru financování preferují nejnižší splátky před přidanými hodnotami, mezi které může patřit servis, pojištění a telematika. Až 45 % flleet manažerů navíc přiznává, že při výběru vozů oslovují leasingovou společnost, se kterou mají dobré zkušenosti a další společnosti si nechávají v záloze.

Vyhlašujeme nominace pro již třináctý ročník ankety Flotila roku. Letos poprvé s kategorií FLOTILOVÁ NOVINKA ROKU i v kategorii užitkových vozů. Hlasujte a vyhrajte tablet Samsung Galaxy Tab S2. Uzávěrka hlasování se blíží.

Velký zájem i polemiku vzbudil náš nedávný článek, který se zabýval problematikou referentských řidičů a jejich školení. Celá problematika ke kvůli složitosti legislativy a různých používaných termínů natolik složitá, že právem patří do rubriky našeho magazínu o nesmyslech bránících podnikání.

Pojišťovny ve Velké Británii bijí na poplach. Vyplácejí totiž stále víc za škody způsobené při parkování. Jak je to v České republice?

Klíčem k úsporné správě vozového parku není pouze výhodný nákup a prodej vozidel, ale i jejich ekonomický provoz. Jeho nedílnou součástí je i účet za palivo, který se na celkových nákladech na provoz podílí významným procentem. Přestože existuje telematika a další reportní systémy, pomocí kterých je možné ekonomičnost jízdy kontrolovat, 72 % fleet manažerů v Česku se přiznává k tomu, že tyto nástroje nepoužívá.

„Potvrzení o školení odborné způsobilosti řidičů“ – kolik řidičů referentských vozidel ho má u svých dokladů a každý rok absolvuje přezkoušení? Podle nás většina. Ve skutečnosti ale povinné není! Redakci Flotily to potvrdilo jak ministerstvo práce a sociálních věcí, tak ministerstvo dopravy.

Průměrné stáří tuzemského vozového parku se neustále zvyšuje a aktuálně dosahuje téměř 15 let. Vláda proto chystá motivační bonus za likvidaci přestárlých automobilů.

České firmy ve svých autoparcích preferují i nadále především naftový pohon. Tento trend má pokračovat i přes loňskou aféru dieselgate, která v souvislosti s Volkswagenem zasáhla světový trh.

Firemní vůz je nejdůležitějším benefitem pro zaměstnance do 25 let, zjistil průzkum značky Škoda ve Velké Británii.

Pneumatiky jsou čím dál větší součástí nákladů na provoz firemních vozových parků. Podle dat společnosti Chevin Fleet Management Solutions spolu s tím roste zájem o aktivnější kontrolu nad náklady za pneumatiky. Ke snížení investic do obutí vozů stačí již jednoduchá opatření.

Jedna z největších společností nabízející služby pro řízení firemních vozových parků Element Financial organizuje každé dva roky obsáhlý průzkum mezi svými zákazníky. Cílem je zjistit, jak fleetoví manažeři řídí svěřené vozové parky, co je pro ně nejdůležitější a jakým rozhodnutím jsou vystaveni. Aktuálního průzkumu se zúčastnilo 130 manažerů, kteří mají celkem na starosti více než 151 000 vozidel.

Podle letošního ročníku studie MobilityMonitor společnosti LeasePlan roste počet řidičů, kterým by nevadilo mít ve služebním automobilu telematické systémy. Stoupá také počet respondentů, kteří přiznávají, že by v autě s nainstalovaným GPS lokátorem zlepšili své řidičské zvyky a ušetřili tím firmě výdaje za pohonné hmoty.

Podle průzkumu společnosti Chevin Fleet, dodávající software pro správu firemních vozových parků, se celých osmdesát procent flotilových manažerů setkalo s negativními důsledky tradičního způsobu řízení flotil. Průzkum zjistil, jaké jsou nejčastější.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

OPERATIVNÍ LEASING
-    Výhody 

- Nástrahy
- Trendy

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Proč se firmy brání využití telematických systémů?

-> Parkujte v centru Prahy s elektromobilem za stovku

-> Je školení řidičů referentů opravdu nepovinné?

 

ROZHOVORY:

- Šárka Heyna Fuchsová - Jaká je budoucnost vozů Volvo?

- Petr Kala - Který model BMW je fleetově nejúspěšnější?

 

.. a mnoho dalšího