V něčem jsou firemní zákazníci všude stejní, ale v jiných ohledech se výrazně liší. To platí i o jednom zákazníkovi v různých zemích, tvrdí Rainer Mielke, vedoucí oddělení Prodej velkoodběratelům, který má na starosti flotilové prodeje vozů Škoda po celém světě.

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu představil Peugeot nový model 508 RXH – zajímavé kombi určené i do terénu ve stylu Audi Allroad. Kromě pohonu všech kol je na něm zajímavý i hybridní dieselový pohon. Ten už pohání model 3008 hybrid. O tom, jak jsou a budou vozy s alternativním typem pohonu zajímavé pro firemní zákazníky, hovoří pro Flotilu Vincent Basso, vedoucí projektu HYbrid4.

Roman Teisler je ředitelem pelhřimovské pekárny Adélka a pečlivě dozírá i na správu rozsáhlého vozového parku. Jeho skladba odpovídá zaměření firmy a z větší části ho tvoří užitkové vozy Iveco, které se snaží firma pořizovat z vlastních zdrojů.

UNIQA pojišťovna v minulosti využívala více různých značek vozidel. Nyní však přechází na automobily značky Hyundai, které poskytují podle slov Lucie Urválkové zaměstnancům vysokou bezpečnostní výbavu a náležitý komfort.

Vozový park společnosti Zentiva tvoří výhradně vozy VW Group. Největší zastoupení má Škoda Octavia, ale podle slov Petra Kozohorského se stále větší oblibě mezi zaměstnanci těší především větší superb.

lektromobily), co byste uvedl?
Plně hybridní systém pohonu je výjimeč-
ným skloubením mnoha předností. Vozy
vybavené tímto systémem vykazují o desítky procent nižší spotřebu paliva než
vozy se srovnatelným výkonem a  konvenčním zážehovým motorem. Zároveň
však mají na rozdíl od dieselových motorů
nejen velmi nízké emise CO2
, ale především mnohem nižší produkci extrémně
škodlivých NOX
a zcela nulové emise pevných částic. Mezi další výhody patří bezproblémová dostupnost paliva, neboť spalují standardní Natural 95. Dojezd vozu
je také zcela srovnatelný s  konvenčním
systémem pohonu. Díky elektromotorům
s vysokým točivým momentem se hybridy vyznačují dobrými hodnotami pružné-
ho zrychlení, bezestupňová automatická
převodovka pak zajišťuje hladký průběh
výkonu bez nepříjemných rázů a vysokou
efektivitu jeho přenosu na  kola. Náklady
na  servis hybridních vozů jsou dokonce
nižší než u vozu s klasickým atmosférickým zážehovým motorem - například
díky rekuperačnímu brzdění je životnost
brzdových destiček a  kotoučů mnohem
delší. Hybridní systém pohonu se navíc
obejde bez komponentů jako je startér,
spojka, alternátor, či jakékoliv hnací řemeny a nehrozí tak jejich případná porucha a drahá oprava. Pro hybridní systém
neplatí zákaz parkování v  uzavřených
prostorách, je zcela bezpečný a nevyžaduje údržbu. Plně hybridní vůz Toyota nebo
Lexus tak nabízí uživatelský komfort bez
jakéhokoliv omezení vůči běžným vozům,
přináší úspory provozních i  servisních
nákladů a  zároveň je šetrný k  životnímu
prostředí. Díky stále rostoucím prodejům
hybridních vozů je již také jejich cena
srovnatelná s konvenčními vozy.

O hybridech jsme se bavili s Jakubem Kühnlem, fleet sales manažerem společnosti Toyota Motor Czech.

Firma Legrand je světovým specialistou ve výrobě produktů a systémů pro elektrické instalace a datové rozvody. Jakožto pobočka francouzské společnosti provozuje flotilu automobilů Peugeot od modelu 207 až po model 407 SW. Jak je se svojí flotilou spokojen ředitel úseku logistiky a provozu David Drozd?

Jiří Zbrojka ze společnosti Spokar sídlící v Pelhřimově už měl ve vozovém parku leckteré automobily, ale v současné době přechází výhradně na modely Kia cee´d. Ty podle všeho maximálně vyhovují nejen potřebám obchodních zástupců největšího výrobce kartáčnického zboží ve střední a východní Evropě.

O trendech v českých firemních flotilách jsme se bavili s Janem Tejnorem, Business Development Managerem společnosti Arval.

Prodeje vozů firmám tvoří zhruba polovinu prodejů značky Citroën.  Je to dost nebo málo? Nejen na to odpoví Evžen Souček, ředitel prodeje velkoodběratelům značky Citroën.