V polovině prázdnin získalo vedení společnosti Hyundai Motor Czech s.r.o. posilu. Vladimír Vošický nastoupil na nově vytvořenou pozici Ředitele pro obchod a servisní služby, v jehož kompetenci je řízení veškerých obchodních aktivit společnosti včetně servisní podpory a prodeje náhradních dílů. Povídali jsme si s ním o flotilovém trhu nebo o jeho strategických plánech.

Kde jste působil před nástupem do společnosti Hyundai?

Dlouhou dobu jsem sbíral zkušenosti se záludnostmi automobilové branže i s jejich překonáváním ve Ford Motor Company a před příchodem do Hyundai Motor Czech jsem měl také možnost automobilové prostředí krátce pozorovat očima francouzské automobilky Peugeot.

Už delší dobu se pohybujete v automobilové branži. Můžete se s námi podělit o své zkušenosti?

Za všechny zkušenosti vzpomenu jednu, na vlastní kůži naštěstí nevyzkoušenou, na našem trhu nicméně často praktikovanou strategii nabídky ošizeného produktu či služby. Tato praxe spojená s využitím nejnižší ceny jako jediného prodejního argumentu může vytvořit dočasný opojný pocit jednoduchosti rychlého úspěchu. O to prudší a bolestnější pak bývá pád na samé dno zákaznické přízně.

Vnímáte nějaký rozdíl mezi flotilovým trhem v Česku a ve zbytku Evropy?

Mluvíme-li o opravdovém flotilovém trhu (prodej a následná péče o vozy firemních zákazníků s větším počtem vozů) je podle mne jedním z hlavních rozdílů přetrvávajícím, byť stále méně častý způsob výběru vozu a služeb podle výhodnosti pro toho, kdo rozhoduje, nikoli podle potřeb a možností majitele a provozovatele.

Co považujete za nejdůležitější při prodeji automobilů firemním zákazníkům?

Naslouchat potřebám zákazníků a hledat optimální řešení vhodnou volbu vozu, formy financování a cílených služeb, které z provozování vozů učiní příjemný zážitek jak jejich uživatelům, tak i těm, kteří nákup a provoz vozů hodnotí dosaženými ekonomickými efekty.

Odráží se nějak ve vaší nabídce fakt, že Hyundaie jsou “českými” auty?

Určitě, a u 2 (v brzké budoucnosti již u 3) z našich modelů jsou úvozovky před slovem český nepřesné. U modelu i30 a i 30cw je podíl tuzemských komponentů a práce vyšší než je tomu u tradičně domácích vozů. S tímto faktem pracujeme a stále většímu počtu zákazníků umožňujeme poznat špičkovou kvalitu produktů i služeb Hyundai.

Můžete uspokojit zákazníky, kteří hledají spojení flotilového vozu a ekologie?

V naší široké nabídce máme samozřejmě také vozy s velmi úspornými motory a jako příklad za všechny bych rád uvedl model i30 „Blue Drive“

Jaká je teď flotilová strategie Hyundaie a co na ní chcete měnit?

Naše strategie je jasná – umožnit stále rostoucímu počtu i zákazníků z firemního sektoru, aby svoje podnikání podpořili zařazením vozů Hyundai do svého vozového parku a mohli tak naplno docenit bezprecedentní poměr kvality a užitných vlastností vozů i služeb značky Hyundai a jejich vstřícné cenové a provozně-nákladové strategii. Jediné, co na této strategii měníme, je stále větší okruh firemních zákazníků, které naše nabídka oslovuje.

Jak se staráte o flotilové zákazníky, máte pro ně něco, co jiní nenabízejí?

Kromě špičkových produktů u nás zákazníci naleznou také unikátní komplexní péči o jejich vozy.  A to nejen díky zázemí našich autorizovaných partnerů, ale i ve formě našeho ojedinělého programu „5 let komplexní péče“, který v sobě zahrnuje pětiletou záruku na vůz bez omezení kilometrů, pětiletou asistenční službu a bezplatné kondiční prohlídky vozu po dobu 5 let.

Jaká jsou vaše přání a vize do budoucna?

Prvenství v úrovní péče o spokojenost zákazníků a značka Hyundai jako synonymum pro nejdynamičtější značku na českém trhu. Věřím, že to nebude trvat dlouho.