Český tým skoku na lyžích vstoupil podle slov jeho sportovního ředitele nedávno do nové éry, která nyní vygradovala novým partnerstvím s Citroënem ČR. Novou spolupráci si Rostislav Jozífek velmi pochvaluje a těší se na její další prohlubování.

Nová éra českého skoku na lyžích se datuje od května roku 2004, kdy došlo ke změně nejen ve vlastním managementu, ale především v organizaci a zabezpečení týmu. A to jak materiálním, tak i  finančním. Cílem vedle dosažení sportovních výsledků bylo především nastavení celkové profesionality týmu. „Věděli jsme, že pouze tato cesta vede ve vrcholovém sportu nejen ke sportovnímu úspěchu, ale také k úspěchu na poli sportovní diplomacie,“ říká Rostislav Jozífek, sportovní ředitel skoku na  lyžích, kterého jsme se rozhodli zeptat na to, proč se svaz dohodl na  spolupráci právě se společností Citroën ČR.

„Vývoj v  oblasti profesionality celého týmu byl dlouhodobý a nebyl vůbec jednoduchý, neboť v  naší společnosti není smysl pro profesionalitu natolik zakořeněn jako např. v německy mluvících zemích. Právě země jako Rakousko a  Německo, kde také skoky na lyžích jsou v zimě jedním z nejsledovanějších sportů, respektive firmy z těchto zemí jsou dlouhodobými partnery českého skoku na lyžích. Nebo doposavad určitě byly. Jsme velmi hrdi na to, že je ve sponsoringu náš tým aktuálně žádaným zbožím, a že jsme měli a máme čest spolupracovat s takovými sponzory jako je OMV, Viessmann, nebo aktuálně v oblasti vozového parku právě Citroën. Sponzoři a firmy, které se o nás starají či poskytují materiál včetně vozů Citroën, jsou pro nás velmi důležitou součástí celého vrcholového sportovního života, nebojím se říci tou nejdůležitější, neboť bez tohoto finančního a  materiálního zabezpečení by nebylo možné vrcholový sport vůbec provozovat,“ pokračuje Rostislav Jozífek.

Ale vraťme se k automobilům. Jak vidíte aktuálně vaší spolupráci s automobilkou Citroën a  jaké vozy máte k  dispozici? Jaké úpravy vozy podstoupily a  jaká je další budoucnost vašeho partnerství?

citroen c-crosser a lyzariV prvé řadě musím říci, že jsme opravdu velmi rádi, že se nám podařilo navázat spolupráci s takovou značkou, jakou je v oblasti automobilů a  automobilového sportu Citroën. I když jsme teprve na začátku společné cesty, věříme, že to bude pro obě strany cesta nejen výhodná, ale i dlouhodobá. Rádi bychom, aby v  České republice sportovní a automobilová veřejnost vnímala propojení skoku na lyžích a Citroënu ČR velmi pozitivně a  profesionálně. Nevíme, zda se nám podaří přiblížit úspěchům značky Citroën na  sportovním poli, ale zcela jistě pro to uděláme maximum. A to nejen po sportovní stránce.

Nyní budujeme zcela novou flotilu vozů značky Citroën pro český skok na  lyžích. Vozy žádných výrazných úprav nedoznaly, pouze je určitě poznáte na  první pohled. Myslíme si, že identifikace bude pro kohokoliv velmi jednoduchá, což je správné. Jak vůz jumpy pro tým žen, tak i luxusně vybavený modrý jumper pro tým mužů bude díky výrazné grafice polepu včetně fotografií týmů ukazovat na spojení obou partnerů. Ještě v říjnu tohoto roku přibude do naší oficiální flotily vozů Citroën českého skoku na  lyžích další C5 Tourer, elegantní temně šedá C4, praktická C8 určená pro naši rakouskou část managementu a dvě plně vybavené manažerské C5 V6 automat.

V příštím roce bychom chtěli využít této spolupráce také na  úrovni klubů, kde bychom chtěli pomoci s  obměnou vozového parku. Víme, že to nebude pro samotné kluby z  finančního hlediska jednoduché, ale budeme této obměně ve  spolupráci se Citroënem velmi nápomocni. Především u minibusů jumpy a jumper je flotilová cena více než přijatelná. Samozřejmostí bude profesionální image polepu, kterou budeme financovat z úseku skoku. Myslíme si, že linie „Jumpy, Jumper a Ski Jumping“ je z hlediska image velmi dobrá. Jsme také rádi, že i jednotliví reprezentanti budou moci využít výhody flotilové politiky a již jsme ze strany některých z nich zaznamenali v tomto ohledu velký zájem.

Jaký další bonus vám spolupráce s  Citroënem ČR přináší a  jak jakou zátěž musí vaše vozy snášet? Kde tyto vozy servisujete?

Na značce Citroën obdivujeme šíři sortimentu, neboť zde najdeme různé typy vozů pro jakoukoliv naši potřebu. V každém roce najezdíme opravdu velké množství kilometrů jak u  týmových vozů, tak i  vozů realizačního týmu (v průměru cca 35 000km na vůz) a jsme přesvědčení, že nám vozy Citroën poslouží nejen pohodlností a výbavou, ale také spolehlivostí. Vedle zabezpečení reprezentace a  celého úseku skoku na lyžích velmi vítáme i možnost spolupráce a  pomoci při zajištění organizačního chodu Světového poháru letos v prosinci ve skocích na lyžích v Harrachově a na konci ledna roku 2013 při SP v letech tamtéž. Vozy Citroën budou oficiálními vozy těchto světových pohárů.

Servisní centrum máme u místního dealera značky Citroën v  Liberci, kde jsme s  přístupem a  klientským vztahem velmi spokojeni. Zde nám budou vozy celé flotily připravovat na zimu a také se o provoz průběžně starat. A proč právě v Liberci, je to jednoduché, zde máme také vedle centrály Svazu lyžařů na Strahově lokální kancelář skoku na lyžích, která se stará o vše, co je pro zajištění bezproblémového chodu reprezentace nutné. Jsme totiž sice malou, ale také velmi dobře fungující firmou. A věřím, že to v následujícím období pozná i značka Citroën.