Na českých silnicích letos přibylo řidičů se špatným zrakem, oproti loňskému roku se jejich počet zvýšil o 10 procent. Vyplývá to z šetření Mezinárodního sdružení optiků a optometristů, které testovalo motoristům na vybraných čerpacích stanicích kvalitu vidění. Mnozí z řidičů o vadě svého zraku vůbec nevědí, což může mít fatální následky.

Česká norma určuje, že na silnice mohou vyrazit řidiči se zrakovou ostrostí do 70 %. Do zrakové ostrosti 50 % jsou způsobilí na základě odborného vyšetření a se zrakovou ostrostí pod 50 % by za volant určitě usednout neměli. Výsledky testů ukázaly, že celých 17 % řidičů mělo zrakovou ostrost menší až neodpovídající a přesto za volat usedli, aniž by měli odpovídající optickou pomůcku.

Vady zraku doplňuje podzimní počasí a zhoršená viditelnost
„Špatná ostrost zraku může být velice nebezpečná zvláště na podzim, kdy je kvůli počasí horší viditelnost. Sebemenší nekorigovaná vada zraku může prodlužovat reakční interval. Pro ilustraci, při rychlosti 70 kilometrů v hodině ujedete 25 metrů za sekundu, což může mít dalekosáhlé následky. Rovněž osoby, které na dálku vidí za normálních okolností perfektně, v noci rozlišují detaily hůře,“ upozorňuje Jindřich Konrád, generální ředitel společnosti Omega Optix.
Jak dále Konrád řekl, preventivní vyšetření zraku optometristou či očním lékařem může zachránit životy. Snížená kvalita zraku je přitom dobře řešitelná. „Odborníci mohou motoristům doporučit například speciální čočky pro řidiče, které fungují na principu EyeDrive. Eliminují noční myopii, nežádoucí odlesky a odrazy, omezují oslnění od světlometů protijedoucích vozů i dalších zdrojů rušivého světla.“

Dále jsme psali:

Přelomový průzkum: Ženy za volantem jsou agresivnější než muži

Firemní vozidlo řidiče umravňuje

Je řidič bílé dodávky opravdu největším pirátem silnic?

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího