Na rozdíl od období finanční krize, kdy nové automobily kupovali především privátní zákazníci, je znamením současnosti zvýšená poptávka z řad korporátní klientely. Vyplývá to ze statistik Sdružení dovozců automobilů.

V současné době činí poměr mezi firemními a privátními zákazníky zhruba dvě ku jedné třetině ve prospěch firemních zákazníků. Podle představitelů SDA je tento trend způsoben očekáváním privátních zákazníků na nové modely Rapid, Citigo, Hyundai i30 a dalších připravovaných novinek. Firmy zase nakupují více neboť odložené nákupy z dob finanční krize způsobují stárnoucí vozové parky a tak je nutné je obnovit.

V samotném září prodej klesl o dvě procenta na 12 970 prodaných aut. Výsledek za září tak nepotvrdil prázdninový trend. V srpnu totiž poptávka po nových vozech stoupla o téměř 17 procent.

Dominantní postavení na českém trhu má stále tuzemská automobilka Škoda, která od ledna do září prodala 38 694 aut. Následuje Volkswagen s výsledkem 11 029 osobních vozů a třetí se umístil Ford s 10 723 prodanými vozy.

Nejvíce se prodávají malé vozy, které představovaly zhruba čtvrtinu z celkového počtu prodaných aut.

V září se rovněž výrazně zvýšil zájem o vozy s naftovým motorem. Jejich celkový podíl za tři čtvrtletí byl téměř 40 procent, což je spojeno se zvýšenou poptávkou firemních zákazníků. Nejoblíbenější model byla Škoda Octavia (17.698), následují Fabia (11.857) a Ford Focus (3925).

Prodej lehkých užitkových aut vzrostl o bezmála 11 procent na 9 199 vozů. První místo obsadil Ford s prodejem 1 670 vozů, druhý skončil Citroen s 1 215 auty a třetí Fiat s 1 054 vozy.

 

Masivně vzrostl prodej nákladních automobilů, a to o 57 procent na 5656 vozů. Největší podíl na trhu má Mercedes Benz s 1109 prodanými vozidly, následovaný značkami MAN a DAF.