Plně hybridní pohonná jednotka nemá převodovku v tradičním slova smyslu, nemá tedy ani zpátečku – při jízdě zpět se využívá elektromotor po změně směru jeho otáček. To je jedna z deseti málo známých věcí o hybridech, které zveřejnila automobilka Toyota. Jaké jsou ty další?

Jaká bude budoucnost Fiatu? Už v pátek 1. června o tom hodně napoví plánované zveřejnění obchodního plánu značky pro období 2018-2022.

Škoda se během posledních let vyšvihla na jednu z nejrychleji rostoucích značek koncernu VW a v ziskovosti se dostala i před Audi. Server Automotive News Europe ale přinesl zajímavou analýzu, ve které tvrdí, že budoucí růst už kvůli požadavkům odborů nebude tak velký, jak firma tvrdí.

Citroën představil evropskou verzi nového SUV C5 Aircross, které se stane novou vlajkovou lodí značky. Má být nejpohodlnějším a nejvariabilnějším vozem své třídy.

Od třetího čtvrtletí letošního roku se začne prodávat modernizovaný model Kia Sportage. Nové jsou zejména pohonné jednotky, které splňují přísné budoucí emisní normy Euro 6d.

Pět ministrů české vlády dnes (22.5.2018) podepíše Memorandum o dlouhodobé spolupráci v oblasti rozvoje vozidel na zemní plyn, které vláda schválila v dubnu. Podpora CNG tak bude pokračovat minimálně do roku 2025, do té doby řidiči nebudou platit spotřební daň víc než 4 koruny za metr krychlový.

Ačkoli prodeje aut trhají rekordy, nad tradičními velkými automobilovými přehlídkami se stahují mračna. Konkrétně podzimní autosalon v Paříži přišel o další značku – Volkswagen.

Evropská unie si dala za cíl snížit počet automobilových nehod do roku 2050 na nulu. Prvním konkrétním opatřením je představení 12 bezpečnostních prvků, kterými mají být vybaveny všechna nová auta od roku 2021.

Nový sedan S60, který se představí za pár týdnů, bude prvním vozem značky Volvo, který se bude vyrábět bez vznětového motoru.

Kia Motors ve druhé polovině roku 2018 představí svůj první naftový částečně hybridní pohon (tzv. mild-hybrid) pracující s napětím 48 V. Nové hnací ústrojí s označením EcoDynamics+ snižuje emise CO2 tím, že při akceleraci vypomáhá spalovacímu motoru elektromotorem z přídavné 48 V baterie prostřednictvím nového startér/generátoru MHSG.