V rozhovorech s šéfy značek většinou řešíme, jak dopadl minulý rok, kolik se prodalo aut, jaké jsou plány do následujícího období. Šéfové značek jsou ale velmi často zajímaví lidé s velkými zkušenostmi. Protože jsme časopis Flotila, pokusíme se podívat na tyhle „kapitány“ českého autoprůmyslu trochu jinak. Prvním zpovídaným je Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.

Česko je rájem ojetých aut. Za 15 let od vstupu do Evropské unie se jich sem dovezlo o 600 tisíc víc než těch nových. Není proto divu, že průměrné stáří českého vozového parku u osobních aut je nelichotivých 14,68 roku.

V současnosti je ASX třetím nejlépe prodávaným modelem Mitsubishi. Od uvedení v roce 2009 se prodalo v cca 90 zemích na 1,32 milionu vozů ASX. Největšími trhy jsou Severní Amerika, Evropa, Austrálie a Čína.

Nová generace modelu SsangYong Korando byla poprvé oficiálně odhalena na autosalonu v Ženevě. Korando by mělo být dostupné již od poloviny tohoto roku, na český trh zamíří na podzim.

Zatímco mladoboleslavská automobilka v Ženevě představila svůj čistě elektrický koncept Vision iV, SEAT se pochlubil konceptem el-Born, který má podle všeho velmi blízko sériové výrobě. Na trhu by se měl objevit už příští rok!

Kompaktní SUV pod tlakem okolností a trendů už často pronikají i do firemních flotil. Postavili jsme proti sobě tři klasické zástupce této třídy s benzinovými motory pod kapotou. Výsledek by mohl ledaskoho překvapit.

Zemětřesení na české automobilové scéně pokračuje. Po Opelu a Fordu končí generální ředitel třetí značky na českém trhu – Vladimír Vošický v Hyundai.

Společnost Volvo chce pro splněnín svého cíle „žádný mrtvý ve Volvu v roce 2020“ nejen stále zlepšovat technickou výbavu svých vozů, ale rozhodla se i k trochu překvapivému kroku – od roku 2020 omezí maximální rychlost svých vozů na 180 km/h.

Fotbalový klub Baník Ostrava se rozhodl přispět ke zlepšení ovzduší ve svém městě a pořídil si hybridní auta, která mají výrazně nižší emise a po městě se pohybují většinu času bez hluku.

V roce 2030 se v západní Evropě vyrobí maximálně 5 % z celosvětové produkce automobilů. Dnes je to přitom 15 %. Krušné časy starému kontinentu předpovídají dvě třetiny šéfů světových automobilek. Vyplývá to z 20. ročníku průzkumu KPMG Global Automotive Executive Survey.