Počet osobních automobilů na českých silnicích v pololetí vzrostl o bezmála 56 tisíc automobilů a poprvé v historii České republiky překonal cifru 4,5 milionu vozů. V přepočtu to znamená, že jeden automobil připadá na 2,31 obyvatele.

Nedávné události donutily Ředitelství silnic a dálnic řešit situaci s pomatenými nebo jinak indisponovanými řidiči, kteří svou hazardérskou jízdou v protisměru ohrožují nejen životy své, ale i ostatních účastníků silničního provozu.

Zástupci české Tatry, tradičního výrobce světoznámých těžkých nákladních vozů pro civilní i vojenské účely, podepsali se společností DAF smlouvy o vzájemné spolupráci. Hlavním cílem spolupráce bude dodávání motorů a kabin vyráběných společností DAF, jejich užití pro novou řadu vozidel Tatra a vzájemná spolupráce při distribuci těchto produktů Tatra s využitím potenciálu dealerských sítí obou společností. Součástí dohod o spolupráci je také úmluva, podle níž DAF získává v české firmě 19% akciový podíl.

Ačkoli je prázdninový výnos tradičně slabší, přesto oproti minulému roku meziročně vzrostl o slušných 21 procent.

Hloupá, leč pro řidiče výhodná povinnost městských strážníků označovat měřený úsek, od začátku srpna na českých silnicích mizí. Strážníci obecní policie tak mohou měřit i bez označení tohoto místa.

Ačkoli americký koncern GM stále ujišťuje, že Opel není na prodej a do budoucna s ním počítá, už několikrát se málem stal prodej realitou. Zájemců bylo několik a dalšího zveřejnil německý magazín Auto Bild. Je jím prosperující korejská automobilka Hyundai.

Parkování ve velkých městech představuje noční můru pro většinu motoristů. Problém však není jen najít vhodné místo, ale i cena tohoto parkování. Ta se za den může vyšplhat až na 1500 Kč, což je částka, kterou zaplatíte v norské metropoli.

Potvrzuje to studie automobilky Toyota, která zapůjčila dvacítku Priusů Plug-In Hybrid firmám v Londýně, které automobily rok používaly.

Ceny nových automobilů prodávaných na území České republiky loni klesly téměř nejvíce z Evropské unie. Větší pokles zaznamenaly pouze státy Slovensko, Bulharsko a Slovinsko.

Tvrdé zimy, módní trend, jízdní vlastnosti – tak to jsou argumenty, proč si koupit automobil s pohonem všech kol a poslední doba ukazuje, že podobná auta kupuje stále více lidí. Vyplývá to ze statistik SDA a největšího českého autobazaru.