České silnice budou zase o něco plnější. Počet aut na území České republiky totiž v roce 2010 meziročně narostl na 4,496 milionu vozů. Nepříliš dobrou zprávu však představuje fakt, že autopark v ČR nemládne, ba naopak. Výsledky zveřejnilo Sdružení Automobilového Průmyslu. 

Omlazený Peugeot 308 přijede na trh s novými tvary, využívá nejnovější mikrohybridní technologie e-Hdi a optimalizuje spotřebu a emise CO2 až na 98 g/km.

Společnost SAP v Německu zahájila výzkumný projekt „Future Fleet“, v jehož rámci zaměstnanci firmy otestují elektromobily poháněné výhradně energií vyrobenou z obnovitelných zdrojů. Stane se tak první německou společností, která začlení 27 elektromobilů do svého vozového parku ve firemní centrále ve Walldorfu. Na projektu se podílí rovněž MVV Energie, regionální energetická společnost se sídlem v Mannheimu.

Automobilka Volkswagen připravila omlazení pro své kompaktní SUV Tiguan, které podobně jako u ostatních modelů představuje převlečení do nové designérské DNA Volkswagenu. 

V lednu letošního roku se prodalo celkem 11 678 automobilů, což představuje meziroční nárůst 8 procent. Užitkových aut se ale prodalo o 0,65 procenta méně než loni v lednu, a to konkrétně 785 aut.

Značka Audi zaznamenala úspěchy i v letošním ročníku ankety čtenářů „Die besten Autos 2011“ (Nejlepší auta roku 2011) časopisu „auto motor und sport“ (ams). Čtenáři časopisu ams zvolili na první místo hned čtyři modely Audi (A1, A4/A5, R8 Spyder a Q5). Vynikající výsledky završuje Audi A8 na druhém místě a modely A3, A6 a R8 Coupé zvolené na třetí místo.

Pojišťovny loni vybrali na pojistném automobilů, tedy havarijním a povinné ručení, o šest procent méně než rok předchozí. Pokles má podle výkonného ředitele České asociace pojišťoven Tomáše Síkory na svědomí především levnější pojistky.

Úspěch automobilky Dacia je vzorem mnoha výrobcům, mezi kterými nechybí ani koncern PSA. Ten se podobně jako Renault rozhodl pro nasazení své levné značky, kterou by měla být rovněž reinkarnovaná automobilka minulosti jménem Simca. Informoval o tom německý magazín Auto Bild.

Dovoz ojetin byl pro mnohé prodejce automobilů z druhé ruky denním chlebem. Loni však dovoz poměrně výrazně klesl a byl tak nejnižší za posledních šest let. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.
Nejdováženější značkou byla trochu paradoxně tuzemská Škoda-Auto. Její dovoz dokonce jako jeden z mála meziročně narostl o 6 procent. Do ČR se dovezlo 20 557 ojetých škodovek. Následoval modrý ovál, jehož 18 049 automobilů dokonce překonalo prodej nových fordů v Česku a to samé platí o Volkswagenech, kterých prodejci dovezli 14 938 kusů.
Nejčastěji si lidé dováželi automobily staré šest až deset let. Takové automobily tvořily zhruba dvě pětiny celkového dovozu ojetin. Čtvrtinovým podílem se pak chlubí vozy do stáří 15 let.
Celkový dovoz ojetin byl o 42 tisíc aut nižší než prodeje nových automobilů.

Dovoz ojetin byl pro mnohé prodejce automobilů z druhé ruky denním chlebem. Loni však dovoz poměrně výrazně klesl a byl tak nejnižší za posledních šest let. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

 

I přes nemalé problémy automobilky Toyota si výrobce stále zachovává přízeň zákazníků a už potřetí se tak stává světovou jedničkou na trhu.