Elektromobily by se v budoucnu měly stát součástí vozových parků vyspělých zemí. Jejich masové rozšíření však brzdí několik aspektů. Jedním z nich je nízký počet dobíjecích stanic, který však roste exponenciálním tempem., dokonce rychleji než počet elektromobilů.

Výroba osobních automobilů na území České republiky podle analytika společnosti PricewaterhouseCoopers Jiřího Zouhara poroste až o 9 procent.

 

Japonské zemětřesení neochromilo jen tamní výrobce automobilů, ale vzhledem i spousty zahraničních, kterých se přímo nedotklo. Japonské součástky totiž pro mnohé automobilky tvoří velkou část komponentů a jejich náhrada je v krátkodobém horizontu takřka nemožná.

Statistik spolehlivosti máme hned několik a jejich výsledky se do jisté míry liší. Tato se však od ostatních liší doslova diametrálně, zvítězil v ní totiž francouzský vůz Peugeot 207.

Český energetický gigant ČEZ hodlá do konce letošního roku vybudovat více než 50 dobíjecích stanic pro elektromobily a zlepšit tak infrastrukturu, která je jednou z podmínek masového rozšíření elektromobilů na území České republiky.

 

Nepokoje na blízkém východě nabírají na obrátkách a cena ropy stoupá nezadržitelně vzhůru. Hledání alternativních zdrojů paliva tak opět zažívá boom.

 

Některá odvětví si ekonomickou krizí již prošla, ovšem pojišťovnictví prožívá nejhorší krizi právě v těchto měsících. Vyplývá to z analýzy společnosti LeasePlan orientované na správu firemních vozových parků, která je zároveň jedním z největších klientů pojišťoven v ČR v oblasti povinného ručení i havarijního pojištění, a situaci na trhu pojištění i nabídku pojišťoven tak může velmi podrobně sledovat.

Značka Lexus dosáhla nejvyššího skóre v hodnocení spokojenosti zákazníků mezi prémiovými značkami na základě průzkumu zákaznické spokojenosti (CSI – Customer Service Index) za rok 2011 organizace J. D. Power and Associates.

S  nárůstem o 24,6 procenta zvýšila Škoda za oba první měsíce roku 2011 své prodeje oproti předchozímu roku téměř o čtvrtinu. Celkem dodal český výrobce automobilů v měsících leden a únor zákazníkům po celém světě 132.100 vozidel (leden/únor 2010: 106.000).  Po silném prvním měsíci zůstaly prodeje i v únoru s 63.800 jednotkami na vysoké úrovni a překonaly loňský únor o 22,8 procenta. Na všech významných trzích podnik zaznamenal vysoké nárůsty prodejů. Především v dynamicky rostoucích regionech Čína, Indie a Rusko pokračoval v nezmenšené míře dynamický vývoj prodeje z uplynulého roku. Na straně modelů prokazovaly vysokou dynamiku růstu zejména Superb Combi (plus 120,2 procenta), Fabia Combi (plus 36,8 procenta) a Yeti (plus 36,7 procenta).
„Škoda výborně vyrazila ze startovních bloků a v prvních dvou měsících vytvořila základnu pro solidní růst v roce 2011. Právě na mezinárodních vzrůstajících trzích jsme se vydali na cestu velice dobře. Takto jsme v Rusku v únoru zvýšili naše prodeje na více než dvojnásobek,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva Škody pro prodej a marketing. „V příštích letech má podnik v plánu ještě mnoho věcí a do roku 2018 chce prodeje minimálně zdvojnásobit. Takovýto začátek roku přesně podle míry je tím správným povzbuzením. Další vítr do plachet nám přináší fakt, že naši zákazníci vnímají naši náladu rozletu a také pozitivně přijali nové vystupování firmy a naše nové logo.“
Velkou sílu Škoda nadále demonstrovala na domácím trhu České republiky. Zde se znovu podařilo posílit vedoucí pozici na nynější podíl 37,2 procenta na trhu. Prodeje vzrostly o 8,4 procenta na 4.800 jednotky. Nejprodávanějším modelem byla s odstupem Octavia Combi, která s 1.200 prodanými jednotkami narostla o 88,1 procenta a zřetelně vede českou statistiku přihlašovaných vozidel. Rostoucí oblibě se v Česku těšily i Superb Combi s nárůstem 59,9 procenta a Roomster s 15,5 procenta navíc.
I ve střední a východní Evropě podnik dosáhl v únoru vysoké míry růstu. V Maďarsku prodeje vzrostly o 47,0 procent, v Polsku o 3,9 procenta.
Výrazně pozitivně se vyvíjel i západoevropský trh. V únoru Škoda prodala v západní Evropě 27.500 vozidel, to odpovídá nárůstu o 15,6 procenta proti předchozímu roku (únor 2010: 23.800 jednotek). V Nizozemsku značka vzrostla o 140,4 procenta, v Belgii o 81,5 procenta. Prodeje ve Švédsku vzrostly o 63,6 procenta, v Rakousku o 31 procent.
Na dynamických růstových trzích Škoda opět rostla dvouciferným číslem a v Rusku dokonce trojciferným. V Číně, největším zahraničním trhu Škody, vzrostly prodeje o 20 procent na 14.400 vozů. V Rusku dokázal podnik zvýšit prodej na více jak dvojnásobek. 4.500 vozů znamená přírůstek o 105,8 procenta oproti stejnému měsíci předcházejícího roku (únor 2010: 2.200 vozidel). Nejvíce žádanými modely na ruském trhu byly Octavia (plus 150,5 procenta) a Fabia (plus 170,8 procenta). V Indii Škoda s přírůstkem o 50,8 procenta rostla výrazně rychleji než trh jako celek a prodala zde 2.400 vozidel.
I ostatní trhy se v únoru vyvíjely velice pozitivně. Mezi nimi vyčnívaly Turecko s 290,4 procenta, Izrael s 55,8 procenta a Austrálie s 27,1 procenta nárůstu prodejů značky.
Vozidla expedovaná zákazníkům v únoru 2011 (modely Škoda v porovnání s únorem 2010):
Octavia (27.300 vozidel/ plus 18,0 procent), Fabia (19.300 vozidel / plus 35,7 procenta), Superb (8.500 vozidel / plus 40,4 procenta), Yeti (4.800 vozidla / plus 36,7 procenta), Roomster (2.700 vozidel / plus 18,7 procenta), Octavia Tour (1.100 vozidel / minus 58,3 procenta).

S  nárůstem o 24,6 procenta zvýšila Škoda za oba první měsíce roku 2011 své prodeje oproti předchozímu roku téměř o čtvrtinu. Celkem dodal český výrobce automobilů v měsících leden a únor zákazníkům po celém světě 132.100 vozidel (leden/únor 2010: 106.000). 

Největší japonská automobilka Toyota Motor kvůli ničivému zemětřesení přeruší provoz ve všech svých 12 výrobních závodech na území Japonska. Toto opatření použila firma, aby zajistila bezpečí svým zaměstnancům.