Odbyt osobních automobilů na území eurozóny v říjnu oproti září klesl o 3,7 procenta, což v absolutním vyjádření znamená 770 800 aut. V meziročním srovnání to znamená pokles 2,1 procenta. Tento trend potvrzuje nepříznivou ekonomickou náladu v eurozóně, která se v důsledku vysokého zadlužení některých zemí šíří doslova jako mor.

Nepřezutí letních pneumatik na zimní může řidičům způsobit finanční komplikace při případné havárii. Pojišťovny totiž začínají používání správných typů pneumatik více sledovat a viníkům nehody s letními pneumatikami mohou krátit pojistné plnění z havarijního pojištění, případně po nich zpětně vymáhat škodu. Obávat by se tak aktuálně měla čtvrtina českých řidičů, která podle statistik tuzemských pneuservisů prozatím na zimu nepřezula.

Náklady na provoz firemní flotily tvoří v rozpočtech firem obvykle významnou položku, která by kromě tradičního zvyšování cen napříč celým trhem měla narůst o pro někoho kuriózní poplatek. Jedná se o poplatek za poslouchání autorádia, který se snaží zavést kolektivní správce autorských práv Intergram.

Češi nejčastěji na internetu hledají české kombíky Škoda s pořizovací cenou do 100 000 Kč. Nemalý zájem je také o ojeté Volkswageny a BMW. Vyplývá to ze statistiky serveru Sauto.cz.

Firmy i soukromé osoby budou v souvislosti s provozem automobilu muset příští rok zase sáhnout hlouběji do kapsy. Dálniční známky totiž podraží, základní roční kupón přijde na 1500 Kč. Zdražování se navíc nevyhne ani mýtnému.

V České republice musí být od října kamiony vybaveny výrazným obrysovým značením.

Letošní říjen byl pro automobilový průmysl v Česku nadmíru úspěšný. Prodej nových automobilů totiž meziročně vzrostl o více než 13 procent a stojí za tím především úspěch tuzemské autmobilky Škoda Auto. Neméně zajímavá je ale také třetí příčka korejské automobilky Hyundai.

Elektronický stabilizační systém už není pro mnohé ničím neznámým. Automobilky jej pomalu začaly implementovat do vozů všech kategorií.

Hospodárnost provozu je jedním z hlavních témat a priorit výrobců osobních a nákladních automobilů. Žádná technologie však nebude fungovat správně pod vedením špatného řidiče. A právě to si uvědomili představitelé automobilky Iveco a rozhodli se spustit program školení řidičů zaměřený na úspornou jízdu.

Magistrát hl. m. Prahy převzal 26. října první dodávku elektromobilů vybraných na základě veřejné soutěže, kterou vyhrála firma EVC Group. Celkem MHMP získá jeden osobní elektromobil Citroën C-Zero, tři užitkové silniční elektromobily EVC R3, parkovou multikáru ALKE, sedm elektroskútrů a tři elektrokola.