Na ženevském autosalonu potvrdil technický ředitel Škody Auto Eckhard Scholz magazínu Auto Express, že do dvou let by z bran mladoboleslavské škodovky měly vyjet dva vozy koncepce SUV.

Český zákazník nejčastěji kupuje automobily bílé a šedé resp. stříbrné barvy.  Tyto dvě barvy tvoří dvě pětiny prodejů nových automobilů v Česku. Následují červené a černé vozy.

V důsledku masivního zdražení pohonných hmot roste v Česku poptávka po domácích plničkách stlačeného zemního plynu, známého pod zkratkou CNG. Kromě toho se chystá také nová výstavba čerpacích stanic na CNG, jejichž síť je poměrně řídká (v současné době 40 veřejných stanic na území celé České republiky).

Výroba osobních aut v globálním měřítku vzrostla o necelá tři procent ana bezmála 60 milionu vozů. Nejvíce aut, téměř čtvrtina, se vyrobila v Číně. Následovaly Japonsko a Německo. Česká republika se s 1,19 miliony vozy umístila na 14 příčce.

Češi stále nejvíce preferují tuzemské vozy Škoda. Svědčí o tom výsledky statistik Svazu dovozců automobilů. Nejprodávanější škodovkou je stále model Octavia.

Letošní rok přinese velké změny v označení pneumatik. Vybírat už nebudeme jen podle rozměru a indexu, ale i podle valivého odporu, hlučnosti nebo přilnavosti na mokrém povrchu.

Největší česká automobilka Škoda Auto zvýšila za první dva měsíce letošního roku odbyt o 11,6 procenta na 147 505 vozů. Má tak našlápnuto na překonání loňského prodejního rekordu 879 tisíc aut.

Když se řekne americké auto, mnohým se vybaví obrovský pickup poháněný benzínovým osmiválcem o zdvihovém objemu pětkrát větším než u nejprodávanější Fabie.

Španělská automobilka SEAT představí v Ženevě koncept nového Toleda, který napoví nejen podobu sériového modelu ze Španělska, ale i dlouho očekávané Škody Rapid.

Japonská automobilka po vzoru svého aliančního partnera Renault hodlá reinkarnovat zaniklou značku Datsun, pod kterou hodlá prodávat především levné a dostupné automobily zejména na rozvíjejících se trzích.