Značka Lexus dosáhla nejvyššího skóre v hodnocení spokojenosti zákazníků mezi prémiovými značkami na základě průzkumu zákaznické spokojenosti (CSI – Customer Service Index) za rok 2011 organizace J. D. Power and Associates.

S  nárůstem o 24,6 procenta zvýšila Škoda za oba první měsíce roku 2011 své prodeje oproti předchozímu roku téměř o čtvrtinu. Celkem dodal český výrobce automobilů v měsících leden a únor zákazníkům po celém světě 132.100 vozidel (leden/únor 2010: 106.000).  Po silném prvním měsíci zůstaly prodeje i v únoru s 63.800 jednotkami na vysoké úrovni a překonaly loňský únor o 22,8 procenta. Na všech významných trzích podnik zaznamenal vysoké nárůsty prodejů. Především v dynamicky rostoucích regionech Čína, Indie a Rusko pokračoval v nezmenšené míře dynamický vývoj prodeje z uplynulého roku. Na straně modelů prokazovaly vysokou dynamiku růstu zejména Superb Combi (plus 120,2 procenta), Fabia Combi (plus 36,8 procenta) a Yeti (plus 36,7 procenta).
„Škoda výborně vyrazila ze startovních bloků a v prvních dvou měsících vytvořila základnu pro solidní růst v roce 2011. Právě na mezinárodních vzrůstajících trzích jsme se vydali na cestu velice dobře. Takto jsme v Rusku v únoru zvýšili naše prodeje na více než dvojnásobek,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva Škody pro prodej a marketing. „V příštích letech má podnik v plánu ještě mnoho věcí a do roku 2018 chce prodeje minimálně zdvojnásobit. Takovýto začátek roku přesně podle míry je tím správným povzbuzením. Další vítr do plachet nám přináší fakt, že naši zákazníci vnímají naši náladu rozletu a také pozitivně přijali nové vystupování firmy a naše nové logo.“
Velkou sílu Škoda nadále demonstrovala na domácím trhu České republiky. Zde se znovu podařilo posílit vedoucí pozici na nynější podíl 37,2 procenta na trhu. Prodeje vzrostly o 8,4 procenta na 4.800 jednotky. Nejprodávanějším modelem byla s odstupem Octavia Combi, která s 1.200 prodanými jednotkami narostla o 88,1 procenta a zřetelně vede českou statistiku přihlašovaných vozidel. Rostoucí oblibě se v Česku těšily i Superb Combi s nárůstem 59,9 procenta a Roomster s 15,5 procenta navíc.
I ve střední a východní Evropě podnik dosáhl v únoru vysoké míry růstu. V Maďarsku prodeje vzrostly o 47,0 procent, v Polsku o 3,9 procenta.
Výrazně pozitivně se vyvíjel i západoevropský trh. V únoru Škoda prodala v západní Evropě 27.500 vozidel, to odpovídá nárůstu o 15,6 procenta proti předchozímu roku (únor 2010: 23.800 jednotek). V Nizozemsku značka vzrostla o 140,4 procenta, v Belgii o 81,5 procenta. Prodeje ve Švédsku vzrostly o 63,6 procenta, v Rakousku o 31 procent.
Na dynamických růstových trzích Škoda opět rostla dvouciferným číslem a v Rusku dokonce trojciferným. V Číně, největším zahraničním trhu Škody, vzrostly prodeje o 20 procent na 14.400 vozů. V Rusku dokázal podnik zvýšit prodej na více jak dvojnásobek. 4.500 vozů znamená přírůstek o 105,8 procenta oproti stejnému měsíci předcházejícího roku (únor 2010: 2.200 vozidel). Nejvíce žádanými modely na ruském trhu byly Octavia (plus 150,5 procenta) a Fabia (plus 170,8 procenta). V Indii Škoda s přírůstkem o 50,8 procenta rostla výrazně rychleji než trh jako celek a prodala zde 2.400 vozidel.
I ostatní trhy se v únoru vyvíjely velice pozitivně. Mezi nimi vyčnívaly Turecko s 290,4 procenta, Izrael s 55,8 procenta a Austrálie s 27,1 procenta nárůstu prodejů značky.
Vozidla expedovaná zákazníkům v únoru 2011 (modely Škoda v porovnání s únorem 2010):
Octavia (27.300 vozidel/ plus 18,0 procent), Fabia (19.300 vozidel / plus 35,7 procenta), Superb (8.500 vozidel / plus 40,4 procenta), Yeti (4.800 vozidla / plus 36,7 procenta), Roomster (2.700 vozidel / plus 18,7 procenta), Octavia Tour (1.100 vozidel / minus 58,3 procenta).

S  nárůstem o 24,6 procenta zvýšila Škoda za oba první měsíce roku 2011 své prodeje oproti předchozímu roku téměř o čtvrtinu. Celkem dodal český výrobce automobilů v měsících leden a únor zákazníkům po celém světě 132.100 vozidel (leden/únor 2010: 106.000). 

Největší japonská automobilka Toyota Motor kvůli ničivému zemětřesení přeruší provoz ve všech svých 12 výrobních závodech na území Japonska. Toto opatření použila firma, aby zajistila bezpečí svým zaměstnancům.

V loňském roce zmizelo z českých ulic na 13 000 automobilů, což je za posledních deset let nejméně. Bohužel také nejméně za poslední desetiletí se vrátí ke svému původnímu majiteli.

Skupiny BMW a PSA Peugeot Citroën na tiskové konferenci v Ženevě oznámily svůj záměr investovat 100 milionů eur do projektu společného podniku věnovaného hybridním technologiím, který bude pojmenován  BMW Peugeot Citroën Electrification.

Zájem o auta z druhé ruky roste, potvrdily to informace Svazu dovozců automobilů a největšího českého autobazaru.

Prodej nových osobních automobilů na území České republiky i v únoru dále rostl. Do konce minulého měsíce vyskočily prodejní čísla o 12 procent na 24 525 automobilů.

Na autosalonu v Ženevě nejsou k vidění jen automobily, ale i technologie spojené s automobilizmem, které reprezentuje kupříkladu rychlonabíjecí stanice pro elektromobily od společnosti RWE.

Škoda Auto za první dva měsíce letošního roku meziročně navýšila prodeje o čtvrtinu na 130 tisíc vozů. Uvedl to předseda představenstva Winfried Vahland na tiskové konferenci v Ženevě.

Ekologicky smýšlející zákazníci si nyní mohou zakoupit modely Volvo S60 nebo V60 v úsporných verzích DRIVe, u kterých emise CO2 dosahují 114 g/km a 119 g/km, což odpovídá spotřebě paliva 4,3 a 4,5 l/100 km.

Napjatě očekávaný nový Ford Focus se v České republice začne prodávat už za několik týdnů.

Máte ve firemní flotile automobil značky Lexus? Tak to byste měli zpozornět, automobilka totiž svolává ke kontrole téměř 2,4 milionu vozů po celém světě.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto hodlá od příštího roku představit každý půl rok nový model. Letos v Ženevě se můžeme těšit na nové logo a designérskou studii. Potvrdil to ředitel komunikace automobilky Peik von Bestenbostel.

České zastoupení společnosti Ford Motor Company se rozhodlo podchytit pomalu stoupající zájem o lehké užitkové vozy a pomoci tak firmám i živnostníkům, kteří s přicházejícím ekonomickým růstem potřebují obnovit svůj vozový park. Ford proto zavádí úvěr "Transit Zero".

Pětidveřové kupé Audi A7 Sportback dosáhlo velkého úspěchu, neboť bylo časopisem „Auto Bild“ prohlášeno za „Vrchol designu“. Vysoce erudovaná porota hodnotila design celkem deseti nových vozidel. Výsledkem jejího hlasování je první místo pro Audi A7 Sportback s velkým náskokem před ostatními jako ocenění vynikajícího designu.

Slibný začátek roku pro Škodu Auto: s 68.400 prodanými vozy se prodejní výsledky české automobilky v lednu 2011 v porovnání s předchozím rokem zlepšily o 26,4 % (leden 2010: 54.100 prodaných vozů). Značka tak i v novém roce jasně sleduje růstový trend. Mimořádnému zájmu se na počátku roku těšily modelové řady Fabia (+ 30,9 %) a Superb (+ 80,3 %). Vysokých dvojciferných přírůstků podnik dále dosáhl v růstových regionech – v Číně, Indii a v Rusku.

Kia Motors Corporation dnes uvolnila první oficiální fotografie nové generace modelu Rio. To se chlubí smělými a výraznými rysy a řadí se tak po bok současných vozů Kia.

Společnost Pražská energetika (PRE) otevřela v Praze tři nové veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího