Renault představil koncepční elektromobil MORPHOZ navržený na nové modulární platformě CMF-EV vyvinuté aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi. Otevírá nové možnosti při vytváření budoucích elektromobilů z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru uvnitř vozidla.

 

Díky technologickým inovacím a možnostem nabízeným modularitou CMF-EV se stane vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel skupiny Renault a aliance.
Při použití platformy CMF-EV mohou konstruktéři vyvíjet různé druhy karoserií: jak SUV, tak sedany. Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů a hybridů z hlediska optimalizace jejich dosahu.

Čtěte také: Test Škoda Octavia kombi: Rozsudek smrti pro Superb

 

 

Inovativní konstrukce také nabízí nové možnosti tvarování designu. Dlouhý rozvor kol s koly v samých rozích karoserie, výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha umožňují navrhování automobilů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru. To má výrazný dopad na aerodynamický výkon vozidla. Krátká kapota motoru umožňuje zvětšení délky kabiny a získání elegantnější linie karoserie.
Nová platforma zajišťuje také dynamičtější jízdu díky optimální konstrukci podvozku a karoserie podmíněné požadavky pro elektromobily. Díky umístění baterií pod podlahou v zadní části automobilu se sníží těžiště.
Platforma vytváří také nové možnosti uspořádání interiéru a regulaci jeho velikosti. Elektrický motor je menší než spalovací a umožňuje navrhnout tenčí a dopředu posunutou palubní desku. Tímto způsobem získáme více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. Není zde tunel pro převodové ústrojí - plochá podlaha tak zajišťuje více prostoru. Platforma umožňuje navrhnout automobil s kapacitou Talismanu a velikostí Megane.

Čtěte také: Elektrifikaci navzdory: Emise CO2 v EU loni opět rostly, jsou nejvyšší od roku 2014

 

Modularita platformy CMF-EV umožňuje instalaci jednoho nebo dvou elektrických motorů, a tím i výrobu automobilů s pohonem dvou nebo čtyř kol. Kromě toho byla platforma konstruována tak, že bylo možné zavést systémy umožňující autonomní řízení úrovně 4.